Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Bootcamp idag!

Publicerad 2005-09-16 16:14:49 i Träning,

Ett Bootcamp pass blev det idag! Ja! Nu är jag på gång.

Fantastiskt roligt var det! Trivdes bra med träningsformen. Tufft. Något nytt. Inte för svår koordination.
Jag klarade hela passet utan att tappa orken på slutet. Det var nog det bästa. Att känna att kroppen faktiskt klarar av den utmaningen. Koordination och stegkombinationer är det bara att jobba vidare med. Blir bättre nästa gång.
Mina tuffa hundpromenader har tydligt hjälpt mig med att bygga upp en mycket bra kondition. Flåset är bra. Styrkan var bättre än jag trodde. Ren styrketräning på gym har jag mindre problem med. Gillar att träna ensam både med fria vikter och i maskiner. Vet ganska bra vilka muskelgrupper jag kan belasta hårdare. Vet också ganska bra när jag ska vara lite försiktig. Den träningen ska jag planera in efter hand.

Men nu är det en större utmaning att hitta pass som fungerar bra för mig.

Nu är jag lycklig och mycket trött. Jag fixade träningen. Fortsättning följer nästa vecka.
Nu ska jag ladda inför fredags kvällen.
Först äter vi.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2005-09-16 17:11:15

Det var ju det jag sa att du skulle göra!! Visst var det häftigt? Nu är det inget som kan stoppa dig, eller hur? ;) you go girl!

Postat av: Rita

Publicerad 2005-09-16 19:09:23

Nä fy i attans, jag fick träningsvärk, bara av att läsa här!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-16 19:44:47

Re Anna:
Det var otroligt häftigt!

Är fortfarande lycklig.:)
Faan, jag orkade!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-16 19:51:35

Re Rita:
Ibland räcker det med att läsa om träning. Man får träningsvärk direkt.

Men jag blir hög av träning!
Det ska man inte tacka nej till.

Tvärtom!

Postat av: Linda

Publicerad 2005-10-16 01:04:24

Funkar det då?

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-16 01:09:16

Re Linda:
Jag har gjort uppehåll med Bootcamp.
Går bara på BodyCombat nu. Ska lära mig ett pass så att det sitter bra.
Men jag kommer att återvända till Bootcamp. För det var härligt!

Postat av: Mattias

Publicerad 2006-02-05 21:06:44

Låter som en intressant träningsform, var finns en bra hemsida? Förutom den här då :-)

Postat av: Darkangel svarar Mattias

Publicerad 2006-02-06 00:24:17

Jag känner inte till någon hemsida. Tyvärr.
Du kanske kan kolla på gym som kör Bootcamp pass.
Lycka till!

Postat av: Mattias

Publicerad 2006-02-18 18:54:42

Som till exempel vilket då? SATS? Nautilus? Ge mig en ledtråd, snälla!

Postat av: Darkangel svarar Mattias

Publicerad 2006-02-19 03:45:43

Jag tränade på StepIn.
En kedja som finns i ljuva Norrland. :)

Kolla deras hemsida stepin.se. Välj Sundsvall.
Där finns Therese Wiklund. Hon kör BootCamp-pass och är gruppträningsansvarig på StepIn i Sundsvall.

Hon kanske kan ge dig tips om var det finns fler BootCamp pass i Sverige. Jag antar att instruktörerna känner varandra.
Hoppas att det fungerar!

Och jag borde själv ta mig till gymmet.
För nu har jag inte tränat på lång tid. Hmm...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela