Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Choklad

Publicerad 2005-09-10 23:54:44 i Lite av varje,

Vilken förvirrande, underbart rolig dag jag hade idag.

Vårt smultronställe i sommar har varit Caféet på Galtström. Vi fortsätter att äta och fika där ända in i det sista. Nästa helg stänger dom.
Idag blev det en laxmacka som förrätt och chokladmousse till efterrätt. Eftersom förrätterna är så stora så behöver man ingen huvudrätt. Får blanda friskt och passa på att äta det man inte hunnit med i sommar. Jag älskar ju smårätter så förrätt och efterrätt passar mig bra.

Åh, choklad! Jag älskar choklad. Dom andra åt kladdkaka. Choklad för dom med. Jag hade svårt att välja.

Hunden gillade chokladmousse. Den kräsna lilla lapphunden såg nöjd och belåten ut. Jag upphör aldrig att förvånas över vad hon hittar på. Oxfilé tyckte hon var äckligt, när vi var där tidigare i sommar. Men nu duger efterrätter helt plötsligt!

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2005-09-11 00:46:55

Håller så med dig om dina tankar kring chokladen.Det är ljuvligt!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-11 01:11:02

Re Lena:
Visst är det ljuvligt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela