Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Deckare i mitt hjärta

Publicerad 2005-09-14 23:25:50 i Böcker,

Min hög med deckare växer snabbt. Favoriterna är produktiva nu.

Jag läser fortfarande Patricia Cornwells nya bok. Flyg fula fluga. Jag älskar hennes böcker om Kay Scarpetta!

Sen blir det nog Val McDermid. Andras plåga heter den boken. Hon varierar sig. Får se hur nya boken är.

Camilla Läckbergs Stenhuggaren, vill jag läsa. Är svag för svenska kvinnliga författare.

Anna Jansson skriver om bränder i Svart Fjäril. Jag har börjat läsa boken men annat kom före. Ska fortsätta snart!

Rum nummer 10 av Åke Edwardson. Har bara några kapitel kvar av boken. Prioriterar den inte. Det är segt att läsa den.

Henning Mankells bok Kennedys hjärna. Annorlunda? Deckare?

Leif G W Persson förstås. Linda – som i Lindamordet. Den boken klämmer jag in så fort den landat i min brevlåda.

Hittade några andra böcker som jag är sugen på att beställa. Men jag tvekar.

Elizabeth George. När ingen ser, heter senaste boken. Thomas Lynley och Barbara Havers kämpar på. Hon var en av mina favoriter förut. Jag knäckte mig när jag läste en av dom tidigare böckerna i serien. Fick nog. Men jag är inte omöjlig. Kan ändra mig.

Har någon läst hennes senaste böcker? Vad tycker ni?

Kommentarer

Postat av: Lexrex

Publicerad 2005-09-15 08:02:12

Suck vilken lista *med längtan i rösten*
Själv lider jag av ekonomisk depression så jag kör en recykling just nu. Hittade en gammal deckare i bokhyllan av John Connlly "De som dödar" Mörk, mörk
E.G har jag också haft lite svårt med. Det är konstigt en del böcker börjar man med men sen så tappar man bara intresset. Hmm som livet.....

Postat av: MyyZz

Publicerad 2005-09-15 10:02:15

Jag har läst alla Elisabeth Geroges böcker som har kommit ut i pocket... om det inte har kommit nåt alldeles precis. Jag har gillat dem alla. Men smaken är ju å andra sidan som baken, tack och lov;-)

Postat av: Lexrex

Publicerad 2005-09-15 17:54:43

Har du sett "Mord i sinnet" när den gick på TV. Den är ju baserad på Val McDermids böcker. Missade den totalt när den gick. Men jag såg att den har kommit ut på DVD nu. Det är ju det som är kul, att baken är delad ;-))

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-15 22:51:19

Re Lexrex:
Jag hittade en pocketbok av Dennis Lehane i bokhyllan. Rött regn. Glömde bort att lista mina pocketböcker.
Där ser man!

Såg Mord i sinnet på tv. Gillade både serien och skådespelarna.
Det var nog en av orsakerna till varför jag köpte nya boken. Vill fortsätta läsa om paret Tony Hill och Carol Jordan.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-15 22:56:55

Re MyyZz:
Det är ju smart att köpa pocketböckerna!

Jag har alltid så bråttom med att beställa böckerna direkt när dom kommer ut.

Får nog ge henne en chans till.

Men jag ser lite halvdåligt nu.
Svårt att läsa texten i pocketböcker. Även med läsglasögon.
Börjar bli gammal :)

Postat av: sandra

Publicerad 2005-09-17 15:02:34

en bok jag rekomenderar är Unni Lindell "Rödluvan". Riktigt bra!! sedan alla böcker av Mankell om Wallander, men dom har du säkert redan läst??! jag har precis börjat läsa om dem nu när filmerna kommer på bio, lika bra andra gången som första!!
//S

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-18 18:18:42

Re Sandra:
Tack för tipset om Unni Lindell. :)

Visst är det något speciellt med Mankells böcker om Wallander. Deprimerad, överviktig polis. Tjurig farsa. Speciell dotter.

Jag gillar böckerna mycket.Har precis som du läst hela serien två gånger.
Inte alltid som pengarna räcker till att köpa nya böcker.
Men vad tycker du om nya filmerna?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela