Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Hundbajs del 1

Publicerad 2005-09-27 20:40:08 i Hunden Mumma,

Det vanligaste ämnet man skriver om på insändarsidorna är visst hundbajs. Nu ska jag skriva om detta mycket allvarliga ämne.
Eftersom jag inte gillar att gå promenader på kvällen så tänkte jag se till att jag slapp gå i evigheter tills hunden hade uträttat sina behov. Jag gillar ju inte att gå promenader tidigt på morgonen heller men däremellan går det finfint.

Men min hund skulle klara av att gå ut själv på kvällen och morgonen. Göra det hon behövde göra och sen snällt komma in igen.
Ja det sket sig, om man säger så. Hon ville inte alls gå ut till den plats som låg nära huset. Satt mest och tittade på mig och tyckte att jag var ovanligt korkad. Jag stod lugnt bredvid, profylaxandades och försökte nöta in en god vana hos hunden.
Men så erbjöd sig min snälla granne att gå promenaderna. Jag förstod att det här skulle gå åt helvete. Men ni vet hur det är. Hunden var lycklig över långa kvällspromenader. Jag var nöjd med att komma undan och allt var frid och fröjd.
Men grannar är inte alltid hemma. Hundar behöver däremot alltid gå ut både på morgonen och på kvällen. Alltså nöter vi asfalt på kvällen ibland.
Nu är ju hunden över sex år så några större problem med promenaden är det inte. Det är tidigt på kvällen och hunden sussar redan gott under min säng.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela