Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Jaga älg

Publicerad 2005-09-05 02:08:04 i Lite av varje,

Älgjakten börjar visst denna vecka. Enligt färska uppgifter finns det en älg som irrar runt i skogen nära vårt hus. Den måste skjutas. En ensam älg kan vara en älg för mycket. Den kanske tuggar i sig all lövskog som skogsägarna har kvar. För det är nog bara några enstaka lövträd kvar här. All skog har huggits ner. Vad vi njuter av alla stigar där det inte finns ett enda träd kvar.
Ska väl inte vara sentimental men det finns ju en orsak till att jag bor på landet. Ville ha nära till skogen. Nu får jag ta bilen för att hitta vägar där det finns några träd kvar. Inte bara enstaka träpinnar.

Nu får vi se om morgonpromenaderna blir säkra. Jag undviker nog vissa områden.
Verkar lite farligt med alla skjutglada grannar.
Jag ska ta på mig rejält med röda kläder.
Hunden får ha röd halsduk eller en röd polotröja. Är visst modernt med kläder på hundar. Får skynda mig att sticka en röd tröja till hunden.

Räcker det? Eller ska vi trava på asfalten några veckor? Men jägarna sitter ju precis vid asfaltvägen också. På varsin sida av vägen. Kanske mittemot varandra. Nej, men det kan dom väl inte göra i år också.
Min bil är åtminstone röd. Ser ni den?

Hur gör man?

Emigrerar några veckor. Eller blir jägare själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela