Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Prima donna

Publicerad 2005-09-10 02:26:45 i Dagens,

Måste nog skriva en förklaring till mina tidigare inlägg om bloggpoliser och snääälla kommentarer. Nu blev det mest obegripligt. Även för mig själv.

Precis som Moni har jag letat efter bloggar som skrivs av män. Har några favoriter men vill läsa mer. Normalt sett har jag inga problem med att kommunicera med killar. Tvärtom. Vi brukar förstå varandra bra. Jag har arbetat i en extremt kvinnlig värld, sjukvården. Arbetat med forskning, där det var en blandning av både kvinnor och män. Men har också varit ute i en mycket manlig värld inom industrin. Jag föredrar helt klart arbetsplatser med både kvinnor och män. Men på andra plats kommer nog den mycket manliga arbetsplatsen. Jag gillar att slänga käft och har aldrig haft några problem med att hävda mig mot killars olika små tester av oss kvinnor som arbetar i deras speciella värld. Sjukvården med bara kvinnor, i samma ålder fick mig mest att bli så trött, så trött.

Nu hittade jag en blogg som skrevs av en man. Åtminstone trodde jag att det var en man som bloggade. Läste, blev konfunderad och läste mer. Men efter att ha läst många inlägg med kräks om modebloggar, kräks över alla som ligger på mest aktiva listan, kräks över folk som skriver inlägg var femte minut och sammanfattningar om vilka som bloggar så fick jag bara nog. Skrev en kommentar som kanske inte var så snäll. Han/hon som bloggade blev mycket sårad. Det var inte min mening. Han/hon skrev ett långt inlägg där nästan hälften handlade om mig. Med en länk till min sida. Resten handlade om andra som brukar göra obegripliga kommentarer på just den sidan.

Det var mest en kul sammanfattning om vem jag är. Trots att personen inte läser min blogg. Om fler hade läst den bloggen skulle jag ha tackat för länken. För jag vill ju bli läst.
Eftersom denne person inte vill bli känd i bloggvärlden så kan jag inte länka till sidan för då blir ju han/hon ännu mer känd. Och möjligen mer paranoid.

Dessutom fick jag lära mig att man absolut inte ska skriva elaka kommentarer om andras bloggar. Bara skriva elaka inlägg på sin egen blogg. Och skriva snälla kommentarer. Ja, kära nån. Jag känner tyvärr inte till alla oskrivna regler i bloggvärlden. Förlåt!
Själv uppskattar jag både bitska kommentarer och snälla kommentarer.
Jag läser gärna både elaka bloggar och snälla bloggar. Kryssar gärna mellan ytterligheter
Är inte särskilt konsekvent alls.

Nu avslutar jag läsandet och kommenterandet av ovan nämnda blogg. Vill inte att folk ska må dåligt över det jag skriver. Det finns så mycket annat i bloggvärlden som är spännande, underhållande, elakt och roligt.

Vi ses igen!

Kommentarer

Postat av: Rita

Publicerad 2005-09-10 19:33:07

Så du menar att du kräks över mej?? Passa dej,, för det struntar jag i..Tjoho

Postat av: Lexrex

Publicerad 2005-09-10 20:32:08

Jag har börjat inse att det inte är så många män, som bloggar. Här har du en.....
Hittade dig genom en länk, genom en länk. Det är det här som gör det hela så roligt. Att helt plötsligt upptäcka ett smultronställe mitt i skogen, få sätta sig ner en stund och njuta.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-10 23:21:29

Re Rita:
Nu hängde jag inte med. Förlåt!
Men jag har myst så mycket i helgen att hjärnan känns extremt trög.
Jag älskar din blogg. Läser njuter och skrattar. Fortsätt Rita! :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-10 23:31:28

Re Lexrex:
Tack för din kommentar!
Nu ska jag dyka in i din blogg och läsa mer.
En man som bloggar från hjärtat. Härligt!

Och Skellefteå! Yes!

Postat av: Rita

Publicerad 2005-09-10 23:48:42

Ironi, över alla kräks som du skrev om i denna bloggen,,, är du inte med alls??

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-11 00:00:46

Rita!
Blir man trög i hjärnan av choklad?
Jag börjar allvarligt fundera på om det är så.

Eller är det för lite sex i bilen? Ja nåt är det.

Jag gillar ju ironi!

Men nu börjar jag långsamt vakna :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela