Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Processtänkande

Publicerad 2005-09-13 11:13:32 i Lite av varje,

Nu har jag en fråga till er som jobbar på Sundsvalls sjukhus.

Vad är det som pågår där?

Idag kunde jag läsa i Sundsvalls tidning att en chef ”sparkas” från sitt uppdrag. Han hade tidigare jobbat i näringslivet och ville införa idéer om ”processtänkande” i sjukvården. Processtänkande? Vad då processtänkande?
Vi jobbade alltid med sånt inom industrin. Inget konstigt med det.

Men hur fungerar det i sjukvården? Nu behöver jag hjälp. Vad faan händer på vårt sjukhus?

Kommentarer

Postat av: Zibbo

Publicerad 2005-09-13 11:30:39

Han kanske inte var så bra på att kommunicera ut sina visioner och därmed stötte han på patrull. Processer kan nog vara bra, men gör man fel när man inför dem så kan det gå åt skogen med förtroendet.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-13 11:46:10

Hej Zibbo!
Ja något fel är det.

Postat av: Sussi

Publicerad 2005-09-13 13:33:09

Du har rätt, jobbar på sjukhuset. Något fel när basenheternas personal blir behandlade så här. Inte insatt i dagens ämne som stod i sundsvallan.
Ett som är säkert att ingen går säker! Omorganisationer så att man storknar förekommer lite här och lite där på huset.

Postat av: Anna

Publicerad 2005-09-13 17:33:47

Processtänkande? Jag tänker bara på processat kött. Typ, in med de sjuka, ut kommer.... nuggets?

Postat av: Rita

Publicerad 2005-09-13 23:43:00

Tyvärr gäller inte detta problemet bara er i Sundsvall, gäller nog på alla lasarett här i landet,, tyvärr! Men visst blir man mörkrädd när man ser utvecklingen i vårt sjuksystem!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-14 00:08:10

Re Sussi:
Omorganisationer gör ofta att man storknar.

Men jag är trygghetsnarkoman så vad vet jag.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-14 00:09:24

Re Anna:
Nuggets? Faan det där var kul! :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-14 00:19:02

Re Rita:
Nej det är mycket skit överallt.
Jag saknar arbetet i sjukvården ibland. Men när jag läser om all skit som landstinget och deras småpåvar hittar på så minns jag precis varför jag en gång i tiden slutade arbeta inom just vården.

Hoppas att du hittade min förklaring till varför jag inte svarar direkt på kommentarer ibland. Kommentaren till kommentaren (!) finns under inlägget Fortsätt leva.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela