Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Prylar som lättar upp träningen

Publicerad 2005-09-17 18:26:56 i Träning,

Men fortsättningen kommer inte här. Utan senare.

Nu vill jag istället komma med ett tips som kan pigga upp promenaderna lite. Om man är prylfixerad precis som jag är.
Köp en stegräknare. Använd den på promenaden. Med pulsklocka och stegräknare kan man roa sig hur mycket som helst med statistik. Stegräknaren ska räkna om antalet steg i kilometer. Annars är det meningslöst. För vem bryr sig om hur många steg man gått per dag. Nej, jag vill se antalet kilometer som travats. Hur lång tid jag har promenerat mätt i effektiv tid. Inte bara tiden jag var ute och gick. Ibland träffar man ju någon trevlig människa som man pratar lite med. Eller också njuter man av utsikten en stund.
Det ska man göra! Bara bra för själen.
Men det här handlar om hur man motiverar sig även när det känns otroligt trist och tråkigt att bara kliva upp ur sängen och försöka få på sig träningskläderna.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2005-09-17 18:36:37

Det ÄR skönt att träna, det är bara så otroligt svårt att känna det innan man har tagit sig i kragen och påbörjat träningen.

Postat av: lyckliga grodan

Publicerad 2005-09-17 18:45:26

det är skönt att träna, men inte att promenera... utan hund.. (det är min ursäkt...) möjligtvis kan bra musik i lurarna balansera upp tråkigheten. Jag springer hellre.. endorfinkicken sitter aldrig fel..

Postat av: Anna

Publicerad 2005-09-18 17:00:49

stegräknaren är suverän....jag lånade mammas en held ag när jag jobbade på stadium....sjukt mycket gickjag! fast jag är mer fan av pulsklockan när jag tränar....

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-18 17:29:31

Re Anna (litenoettrig):
Jag blir glad så fort jag kommer in i gymmet. Lokalerna är otroligt fina. Högt i tak. Mycket ljus. Miljön är speciell där jag tränar.

Men jesus så svårt det är att ta sig dit.

Jag hittar lätt hur många ursäkter som helst för att slippa åka iväg.

Träningen ute går bättre. För då har jag en hund som alltid ställer upp som träningskompis.


Om jag hade ett gulligt barn, som du har, då skulle jag vara ännu mer kreativ med mina ursäkter.

Du gör det mycket bra! För du fixar ju träningen, studier och att vara mamma. Och allt annat som hör livet till.

Men vi fortsätter väl att kämpa på! Blir inspirerade av varandra.

Och tar det lugnt när vi känner för det :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-18 17:32:47

Re lyckliga grodan:
Att promenera utan hund är astrist! Musik kan säkert hjälpa. Men...

Jag förstår att du hellre springer.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-18 17:41:21

Re Anna (mandalaya):
Jag är barnsligt förtjust i min pulsklocka!

Men stegräknaren är bra när jag vill mäta hur lång sträcka jag gått.

Kombinationen är oslagbar. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela