Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Slut på terror

Publicerad 2005-09-09 11:41:14 i Dagens,

Jag vill inte ha mina telefonnummer i telefonkatalogen.
En adressbok blev stulen hos en kompis för några år sedan. Där fanns bland många andra telefonnummer även mina nummer och adress.
Varför en alkoholiserad och mycket störd människa började ringa till mig vet jag inte. Vi hade aldrig träffats.
Telefonterror är inte kul. Att alltid ha en telefon som ringer oavsett vilken tid det är på dygnet gör att man blir aningen stressad.
Min kompis och jag hade pratat om det här tidigare. Vi hade skrattat och nästan gråtit över dom vidriga telefonsamtal hon fick från en annan lika störd person.
Hon gjorde tillslut en polisanmälan och sen upphörde dom samtalen.

Hur fick jag slut på trakasserierna?
Ja, personen ifråga är död nu. Därmed inte sagt att jag tog livet av honom.

Kommentarer

Postat av: moni

Publicerad 2005-09-09 19:15:41

Jag skulle heller aldrig ha mitt nummer i telefonkatalogen. Har oxå varit med om äckel som har ringt.
Intressant att han som ringde dig dog och att du svär dig fri... *skratt*

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-09 20:37:51

Det finns olika sätt att hantera äckel som ringer och trakasserar :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela