Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Spring fortare

Publicerad 2005-09-22 23:40:13 i Dagens,

Jag tänkte skriva något riktigt seriöst igen. Dags att jag skärper mig.
Har äntligen fått senaste numret av Runner’s World. Inte klarade jag av att säga upp prenumerationen på den tidningen. Den känns som en nära vän nu.
En av artiklarna har rubriken ”Ont i hälsenan?”.
Jag har absolut inte ont i hälsenan. Men om jag får det någon gång så är det ju praktiskt att veta vad jag ska göra. Det finns några fina bilder på hur man tejpar halva benet för att avlasta senan. Man behöver coachtejp. Men vad är coachtejp? Jag trodde att jag hade lärt mig mycket om tejpning. Rättstavningsprogrammet i Word vet vad coachtejp är. Det är bara jag som inte har en susning om vad det är.
”Vilken strumpa ska jag välja?” är en annan artikel som kommer att hjälpa mig att spara in pengarna som prenumerationen kostade.
För att inte tala om artikeln om hur ”alkohol påverkar din löpning”. Jag kan ju bestämma mig för att både börja supa och springa samtidigt. Konstigare saker har hänt.



Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2005-09-23 12:49:22

coachtejp är en bredare tejp som man använder att tejpa fötter med. kan vara typ fem cm bred, jäkligt bra, om man är skadad så man behöver tejpa! haha, menar de hur alkoholen påverkar vår löpning klockan tre en söndagmorgon efter en rejäl fylla? ;)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-24 23:04:19

Jag tejpar ju min förb... fot. Eftersom jag har problem med hälsporre.
Nu är jag bra för tillfället. Vilket är tur för jag har blivit allergisk mot tejpen. Vilka problem jag har. Haha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela