Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Stress i bilen

Publicerad 2005-09-08 23:39:50 i Min hälsa,

Jag blir lugn av att köra bil. Inget får mig upprörd längre när jag sitter bakom ratten i min bil. Där överdrev jag aningen. Men det är nästan rätt.

Att sätta sig i bilen och köra ända in i evigheten. Det där blev ju fel. Jag vill inte köra bil in i evigheten. Det var svårt ikväll.

Finns ändå något som är behagligt med bilkörning. Jag känner en stor frihet.
När det var som mest stressigt på jobbet tog jag med mig stressen in i bilen. Blev irriterad på alla andra som var idioter i trafiken. Satt och svor högt i bilen. Hade lust att köra ikapp folk och skälla ut dom för deras beteende på vägen.

Fullständigt livsfarligt!

Nu tar jag det lugnt. Sitter inte och sover i bilen förstås. Koncentrerar mig på trafiken. Lämnar idiotstressandet hemma. Jag njuter över att få vara ifred en stund. Instängd i en plåtkloss.

Kanske skulle jag ha blivit långtradarchaufför.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela