Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Automatpinga

Publicerad 2006-04-20 19:30:18 i Dagens,

Ni har väl kollat Nybloggat.se?
Mer information finns här.

Det fungerar tydligen att automatpinga nu. Jag är lite förvånad fortfarande.
Gör så här:

  1. Välj fliken Blogg (i din egen blogg).
  2. Välj underrubriken Kategorier.
  3. Kolla till höger på sidan. Finns två rutor där.
    En ruta med ett kryss. Den använder man för att ta bort kategorier. Glöm det nu.

    Välj i stället bilden med pennan. Klicka på den rutan. Då går det att redigera kategorierna.
    Nu bör det komma upp en sida där överskriften är ”Redigera kategori”.

    Exempel :
    ”Hälsa och ohälsa” i min blogg.

  4. Där det står ”automatisk ping” kan ni klistra in en länk till Nybloggat.

    I mitt fall väljer jag länken http://www.nybloggat.se/ping/021.
    Mitt inlägg länkas då till kategorin Hälsa på Nybloggat.se.

    Att kopiera och klistra länkarna fungerar utmärkt.
    Jag kopierar länkar direkt från denna sida.
    Det finns ett antal olika kategorier att välja mellan.
    Debatt, politik, journalistik, litteratur m.m.
  5. Välj Spara kategori.
  6. Publicera bloggen.
    Det kan ta lite tid så håll inte andan.
Sen är det bara att skriva ett nytt inlägg och testa om det fungerar.



Update:
Jag ändrar lite i texten.
Speciellt för en av mina favoriter i blogghuset.

Kommentarer

Postat av: Mocca

Publicerad 2006-04-20 21:53:28

Gulle dig! :)
Tyvärr är jag helt pantad, eftersom att jag kommer till kategorier, men sen tar det stopp. Kan inte redigera. Hm.....*morr* va trött jag blir på datorer ibland ;( men din beskrivning här är säkert jätte bra, det är bara jag som är så obra ;(

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-04-20 23:22:50

Nej, beskrivningen är slarvig.
Men jag orkar inte mer. Jag är lat!!!
Har ändrat lite i texten. Hoppas att det fungerar bättre.
Ta det på utmattning!

Postat av: Mocca

Publicerad 2006-04-21 01:13:07

TACK snälla!!
Och för att vara riktigt pinsamt otacksam för att du har tagit dig tid och skrivit om, så orkar jag inte testa nu, utan tar det imorgon. Det tar ju som sagt ett tag att publicera bloggen.
Men ännu en gång....TACK vännen du är grym!!
*KRAM*

Postat av: Maria

Publicerad 2006-04-21 01:29:53

Gud vad bra att du gjorde detta, jag har inte haft tid att sätta mig i den där automatiska pingen ännu :)

Postat av: Darkangel svarar Mocca

Publicerad 2006-04-21 04:16:32

Ta det lugnt vännen.
Hoppas att du söver gott nu!

Postat av: Sandra

Publicerad 2006-04-21 12:29:18

Tack!! =)

Postat av: Mocca

Publicerad 2006-04-21 13:57:36

Du är sååååååååå GRYM!!
Tack vännen, det funkade ju kanon bra!!
*KRAM KRAM*

Postat av: Darkangel svarar Maria

Publicerad 2006-04-24 00:35:18

Bra att det fungerar! :)

Postat av: Darkangel svarar Sandra

Publicerad 2006-04-24 00:36:10

Varsågod!
Hoppas att det fungerar bra! :)

Postat av: Darkangel svarar Mocca

Publicerad 2006-04-24 00:37:26

Jag är grym! På olika sätt. Ibland. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela