Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Efter Hundkoll

Publicerad 2006-04-19 22:48:31 i Hunden Mumma,

Jag hade inga problem med att förstå dialekten i kvällens Hundkoll.
Jag förstår ju danska bra så jag vet inte vad jag gnällde om förut.

Däremot har jag svårt för detta eviga ryckande i kopplet när dom tränar hundarna.
Varför i hela världen måste man rycka i kopplet för att få en hund att sitta?
Är det någon som kan förklara det för mig?
Jag köpte min först hund för trettioplus… nånting… år sedan.
Hmm… Jag är visst äldre än vad jag tror…
Jag har sett trender komma och gå när det gäller hundträning.

Jag bestämde mig för att träna min hund på ett mjukt sätt redan från start.
Finns nog folk som har synpunkter på den saken.
Mummas supernanny brukar skratta rått men hjärtligt (?) åt mina alternativa träningsmetoder.
Men det är mitt val. Jag har fått nog av skrikande och ryckande i koppel för länge sedan.

Min hund gillar beröm. Hon är märkligt lik mig i det fallet.
Godis är hon ointresserad av. Precis som jag är då…

Jag har gnällt på Brukshundklubbens instruktörer i flera inlägg. Förlåt! Jag tar tillbaka allt.
Kursledarna gav oss order om att jobba med rösten och kroppsspråket.
Den ordern hade jag inga problem med att följa. Jag är verkligen följsam.

Okej, nu ska jag fråga Mummas supernanny vad han tycker om TVs Hundkoll. Så jag vet vad jag ska tycka.


Andra bloggar om: hund, tv

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2006-04-20 12:56:06

Har också svårt för ryckandet i kopplet hit och dit. Räcker det inte med att säga sitt, måste man rycka i kopplet också? Min hund blir nervös av sånt... Och jag åxå!

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-04-20 21:36:40

Tror vi är lite lika i vår uppfostran. Fast jag blandar godis och beröm.

Postat av: Excessa

Publicerad 2006-04-20 21:56:09

Aha, så Mumma pratar med dig.. intressant.. vovsan pratade också mycket.. o hade ett väldigt tydligt kroppsspråk.. När jag sa Sitt så tittade hon på mig, funderade en stund o Sen kanske hon satte sig.. När jag tänker tillbaka så känns det lite konstigt att vi bara kom upp till lydnadsklass 3..

Postat av: Darkangel svarar Nina

Publicerad 2006-04-20 23:52:21

Mumma blir också nervös av ryckande i koppel.
Inget sånt.
Tack!

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-04-20 23:54:15

Jag ger också godis till min hund. :)
Men min lilla prinsessa har lätt för att bli tjock nu.

Postat av: Darkangel svarar Excessa

Publicerad 2006-04-20 23:56:48

Jag känner igen det där!
Mummas kroppspråk är mycket tydligt.
Vad en hund kan prata bra!

Och hon styr mig med järntass! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela