Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

En evighetsmaskin

Publicerad 2006-04-21 05:13:13 i Dagens,

Jag driver min hund till vansinne med mitt pysslande nu i natt.
Hon vill sova och ha lugn och ro.

Jag driver mig själv till vansinne genom att försöka göra allt på en gång.
Jag behöver lugn och ro. Och sömn!

Mitt städprojekt pågår fortfarande. Allt tar s å lång tid när man inte orkar.
Men jag gör lite varje kväll. Det blir bättre och bättre.

Men jag är pedant. Jag erkänner det. Jag flyttar och ändrar. Kan inte lämna något som ser fel ut.

Köpte mattor idag på Rusta. Vill inte att hunden ska halka på mina golv.
Och nu har jag provat mattorna. Tycker att dom är för mörka. Har för brokiga mönster som skär sig med gardiner och andra textilier. Så jag ändrade tillbaka. Men blev inte nöjd då heller och nu ligger nya mattorna på plats igen.
Det är ju knappast någon annan som bryr sig. Mer än hunden. Och hon ser nöjd ut.
Så nu får jag ge mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela