Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Min hund får inte ha ont

Publicerad 2006-04-29 12:05:19 i Hunden Mumma,

Jag hittade denna lista i en liten broschyr om artros hos hundar. Våldläste när jag väntade på djurkliniken. Läs mer på hemsidan.
En ganska tydlig lista på symtom som min hund har. 
Texten kommer från den lilla skriften.

Några symtom som kan tyda på att din hund har problem med artros:
  • Haltande gång eller stelhet. Stämmer på Mumma.
  • Ovilja att gå eller leka. Ibland. Men hon är lekfull för det mesta. Och älskar sina promenader.
  • Svårigheter att resa sig. Har lite svårt att resa sig när hon legat stilla en längre stund.
  • Svårigheter att gå i trappor. Ja.
  • Svårigheter att hoppa in i bilen/upp i fåtöljen. Jadå.
  • Slickar eller biter sig själv. Hon har börjat slicka på sina tassar på ett sätt hon inte gjort förut.
  • Minskad aptit. Nej!
  • Ökad oro/efterhängsenhet etc. Det stämmer nog. Hon är mer ”efterhängsen”.
    Vill vara nära mig hela tiden.
Hon hade rejält ont i går kväll efter alla undersökningar. Fick  smärtlindring och somnade gott.
Mumma är glad idag.
Och jag vill bara gråta. Inte för att det hjälper men…

Min lilla Mumma!


Andra bloggar om: hund, hundar, artros

Kommentarer

Postat av: Mocca

Publicerad 2006-04-29 12:30:49

Stackars, stackars Mumma ;(
Jag skickar över lite fina tröst blommor till matte, och en lång värmande strykekram till Mumma och ngt gott att tugga på.

Lilla prinsessan Mumma, bli bra snart!!!
*KRAM*

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-04-29 15:54:38

har du läst mitt sista inlägg på "Glukosamin är inte gott". Om inte ... gör det...kanske kan vara något.

Postat av: Rita

Publicerad 2006-04-29 17:34:29

Undrar om det inte bor lite Mumma i mej åxå,,, men jag kan ju klaga högljutt. Hoppas hon blit hjälpt av medicinen!

Postat av: Ediets

Publicerad 2006-04-29 18:52:57

Det är verkligen skitjobbigt när ens små darlingar inte mår bra! Jag vet hur du känner det. De förstår ju inte varför de har ont heller och man känner sig så hjälplös när man inte kan göra så mycket som man skulle vilja. Hoppas både matte och Mumma mår bättre snart!

Postat av: Bambi

Publicerad 2006-04-29 21:45:17

Stackars Mumma! Vi skickar puss&kram&klappar från Jazz och oss andra och även till dig, gumman såklart!! Det är fruktansvärt jobbigt, när de mår dåligt.. *klump i halsen*

Postat av: Excessa

Publicerad 2006-04-30 17:42:50

Känner igen hjälplösheten o stora knuten i magen kommer tillbaka.. Tänker på er..

Postat av: Darkangel svarar Mocca

Publicerad 2006-05-03 01:55:01

Det är synd om Mumma.
Tack för kramar!
Mumma skickar en blöt hundpuss tillbaka. :)

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-05-03 01:55:31

Jag läste!

Postat av: Darkangel svarar Rita

Publicerad 2006-05-03 01:57:38

Du har väl inte börjat bita dig själv? :)
Jag känner igen en del själv.

Postat av: Darkangel svarar Ediets

Publicerad 2006-05-03 01:58:46

Det är hemskt! Hon ser så olycklig ut ibland.

Postat av: Darkangel svarar Bambi

Publicerad 2006-05-03 02:01:16

Jag vill ju att hon ska må bra. Alltid.
Pyssla om Jazz!

Postat av: Darkangel svarar Excessa

Publicerad 2006-05-03 02:02:44

Jag tänker på andra hundar som jag haft.
Åh...
Då får jag en knut i magen också.

Postat av: Anette

Publicerad 2006-08-15 16:54:41

Hej ! Har skrivit på sidan om vilka som läser
Dina sidor. Skriver här också att jag har samma
problem med artros hos min golden på 11 år.
Han avskyr sitt glukosamin men om jag rullar ihop
det i en boll gjord av leverpastej så går det bra.
Kände igen alltihopa. Skriv gärna om Du vill,
det vore kul ! Varma hälsningar från Anette

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-08-15 16:56:06

Hej ! Har skrivit på sidan om vilka som läser
Dina sidor. Skriver här också att jag har samma
problem med artros hos min golden på 11 år.
Han avskyr sitt glukosamin men om jag rullar ihop
det i en boll gjord av leverpastej så går det bra.
Kände igen alltihopa. Skriv gärna om Du vill,
det vore kul ! Varma hälsningar från Anette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela