Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Min hund hatar mig

Publicerad 2006-04-28 19:41:17 i Hunden Mumma,

Åtminstone har Mumma hatat mig hela eftermiddagen. 
Jag har fått fjäska för henne så mycket jag bara kan.

Mumma har surat. Mumma har gnällt. Mumma har vägrat gå ut på kissrunda. Hon har gnällt ännu mer. Vägrat att äta. Vägrat att sova. När jag har lämnat henne för att låta henne sova har hon gnällt ännu högre.

Har gjort allt för att visa att hon är extremt missnöjd med mig.
Och när Mumma är missnöjd då lider jag.

Nu fick grannen gå ut med Mumma så att hon fick uträtta sina behov.
Jag fick servera mat under hundens kritiska granskning.

När Janne Josefsson förser sig med hemlig kamera och granskar små makthavare brukar dom svettas rejält.
Det är inget jämfört med den kritiska granskning som min hund utsatt mig för i eftermiddag. Jag svettades floder.
Jag kommer att få sova på golvet inatt. Mumma tar min säng och jag får förmodligen kura ihop mig i hennes lilla hundsäng. Om jag ens får sova inomhus.

Nåja. Fördelen med hundar är att dom glömmer fort.


Andra bloggar om: hund

Kommentarer

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-04-28 20:55:26

Bacchus kan vara sur på mig en vecka om jag har varit borta och han inte har fått vara med. Åhh mitt hjärta brister nästan när just han är sur. De andra är mest glada skitar.

Tjing ... du får fjäska vidare

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-04-28 21:16:02

Mitt hjärta brister nästan nu.
Åh, vad hemskt det är. Hon följer efter mig och gnäller.
Jag måste lägga mig så hon får ro.

Postat av: Li

Publicerad 2006-04-29 12:09:26

Varför är hon missnöjd med dig? Det är ju inte ditt fel att hon är sjuk?

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-04-29 12:17:40

Hon tyckte nog att jag var ansvarig för obehagliga undersökningar på djurkliniken.
Hon kan ge mig hur dåligt samvete som helst. Bara genom att titta anklagande på mig med sina stora, mörka, vackra ögon.

Men hon var gosig på kvällen.:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela