Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Mot Blåkulla?

Publicerad 2006-04-11 02:06:16 i Dagens,

Idag har jag upptäckt att en av mina grannar är en psykopat. Dock ingen av mina närmaste grannar. Och det är jag mycket tacksam för.
Har dom stängt rättspsyk i Sundsvall? Påskledighet?
Jag tror att grannen är på permission från någon låst avdelning.
Men Akutpsyk måste väl ha jour några timmar. Även om det är påskhelg snart.

Han kastade en kvast efter mig. Han kastade fler saker efter mig också. Kastade saker på hunden.
Han skrek och svor. Det måste ha hörts ända ner till Skåne.
Men vad faan!

Undrar varför han kastade just en kvast? För att den stod närmast? Eller för att det är påsk?
Vill han att jag ska åka till Blåkulla? På kvasten? Hahahahaha!

Han kanske var full. Jag vet inte. Ville inte gå så nära att jag kunde lukta på honom.
Märklig människa. Vi har pratat med varandra några gånger.
Antingen är han maniskt trevlig. Pratar och skrattar hysteriskt.
Eller också slänger han kvastar efter mig. Eh…?

Jag klarar inte av såna människor. Maniska människor är inget problem. Inte fulla människor heller. Men våldsamma, testosteronstinna, maniska och aggressiva män håller jag gärna på avstånd.

Jag kan möjligen tåla människor som skäller på mig. Det kan ju finnas en orsak.
Men skäller dom på min hund är det kört. Då blir jag jävligt långsint. Det går aldrig över, tro mig.
  

Andra bloggar om: Påsk, sjuk

Kommentarer

Postat av: Bambi

Publicerad 2006-04-11 10:04:41

Låter inte särskilt bra! Håll långt avstånd....

Postat av: Darkangel svarar Bambi

Publicerad 2006-04-11 11:40:44

Jag får flyga på kvasten. *S*
Då håller jag mig väl på avstånd.

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-04-11 19:33:35

Bara sådär ?.... Precis min tanke .. ta kvasten upp med mumma på den, hon får väl räknas som katt ... hon e ju svart .-) så far ni iväg från den där dåren:-)

tjing

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-04-11 20:26:39

Jag tror dig. För när dom ger sig på djuren som är oskyldiga...då har dom gått för långt.

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-04-11 21:26:34

Japp! Upp på kvasten. :)

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-04-11 21:29:08

Jag erkänner. Jag är mycket känslig när det gäller min hund.
Ingen ska skälla på min prinsessa.
Åh, vad jag kan vara långsint.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela