Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Hata apoteket 2

Publicerad 2006-08-17 16:44:36 i Dagens,

På apoteket hade någon klant glömt att avregistrera de mediciner jag hämtade ut åt henne sist.
Gubben började därför att yra om att jag nog hade mediciner som inte var hämtade.
Jag svarade ärligt att jag har hämtat ut dom. Men han sprang ändå runt i apoteket och letade efter mediciner som jag hämtat för flera veckor sedan.

Så skulle han börja plocka expediera hennes nya recept och då upptäckte han att hon fått sin förra tre-månadersranson för bara två veckor sedan. Han såg nästan lycklig ut när han förklarade att det är ju inte så bra att hamstra mediciner. Belåten över att hitta något fel.

"Men hennes frikort går snart ut" sa jag.
"Ja, men det är inte rätt att hamstra mediciner" flinade gubben.
Jag blev förbannad och svarade att "hon är 83 år, hur mycket tror du att hon har i pension".

Då blev han ännu mer belåten och stammade att "just det, just det…Det är ju ännu mer fel då".

Kommentarer

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-08-17 22:50:58

KRÄK

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela