Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Hata apoteket 3

Publicerad 2006-08-17 16:47:09 i Dagens,

Då brann det i min skalle och jag frågade om han var en person som gillade att ha rätt.
"För det kan ju tänkas att du har rätt. Att hon dör innan hon hunnit äta upp sin medicin. I så fall kan jag komma hit och lämna tillbaka medicinerna just till dig. Så du får se att du har rätt. För det är väl det som är viktigast. Service har du väl inte hört talas om".
"Jamen, det handlar om våra gemensamma resurser", fortsatte apotekaren.
Då höll jag upp handen en decimeter framför hans ansikte och sa
"Stopp, det räcker nu. Jag vill inte höra några mer föreläsningar. Ge mig recepten bara".
Han gjorde så men konstaterade att vi inte hade fått ut en av medicinerna vid ett tidigare besök. Att det var därför det lyste rött i datorn som han uttryckte det. Lyste rött! Ha!
"Ni har ingen vidare ordning här", sa jag. Och jag var högljudd.
Resten av vikarierna tittade storögt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela