Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Lat med Findus

Publicerad 2006-08-13 04:51:19 i Dagens,

Det var en så varm och skön lördag att jag inte ens orkade starta datorn idag.
Vi gick en kort promenad i sommaridyllen på en plats nära mig.
Jag tittade längtansfullt på kaféet men trött och seg granne var inte på humör.
Så maten idag blev Findus fryst mikromat. Jag klarar inte mer rökt fisk nu. Hade en flaska rött vin som jag försökte förgylla måltiden med. Hade lånat sommargrannens korkskruvöppnare och kämpade hårt med att öppna flaskan. Det var helt omöjligt och eftersom jag förstört två av mina egna öppnare fick jag ge mig. Ville inte förstöra den här lyxiga prylen. Det var då jag märkte att det var en flaska med skruvkork. Inte undra på att inget fungerade. Och vinet var så äckligt att jag inte klarade av att dricka det. Men jag försökte i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela