Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Mumsmums

Publicerad 2006-08-21 03:36:46 i Hunden Mumma,

När jag stänger balkongdörren reser hon på sig och går in i rummet där fönstret står öppet. Hon ser ut som hon muttrar över att hon inte får sova ifred.

Men så vänder hon och går tillbaka mot mig. Viftar på svansen och tittar på mig med dom vackra mörka ögonen. Kommer fram mot sängen och ställer sig där och väntar. Vad är det Mumma, frågar jag. Hon sträcker fram nosen mot mina händer. Väntar.

Ja, just ja. Hon väntar på att jag ska smörja in händerna med Fenuril. Mumma älskar Fenuril. Jag smörjer händerna och hon slickar i sig handkrämen.

fenuril

Hon är inte bara uppkäftig. Hon är lite... Hmm... Speciell också.

Kommentarer

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-08-21 14:39:35

Detta med att slicka hudkräm gör mina hundar också... varför gör de så?

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-08-21 19:57:57

Vet du..när jag var liten då åt jag Maniol. Du vet den där geleartade krämen som man smörjer in händer med. Ibland sög jag krämen direkt ur tuben. Blä...nu sitter jag och mår nästan illa.

Postat av: SoP

Publicerad 2006-08-21 23:54:00

Blää-- jag fick den där i början av sommaren till mina fötter--effektiv-- men den luktar sjukhem--*rysa* Jag har provat att blanda lite lavendelolja i den--

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela