Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Sand

Publicerad 2006-09-01 01:50:22 i Hunden Mumma,

Jag tycker att min hund ska ligga på en matta eller dyna när hon är ute. Jag är rädd att hon ska få mer klåda av att ligga i fuktigt gräs.
Jag lägger ut mattor, dynor, en skön filt, en sval plastmatta m.m. Jag täcker hela gården med mattor. Ligger hon där? Neeeej!

Hon hittar en ny plats där hon placerar sig. På fuktigt gräs. På sand. På jord. Hon gräver en jättegrop under bron och lägger sig där. Var som helst utom på mattorna.
Jag går ut och säger åt henne att hon ska ligga kvar på mattan. Hon blänger på mig och ligger lidande kvar. När jag vänder ryggen åt henne flyttar hon sig. Till sanden. Kall, fuktig sand är toppen att ligga på.

 

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-09-01 21:17:12

Heja heja busMumma...du är envisare än matte

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-09-02 04:11:42

BusMumma tackar!
Nog är hon envisare än mig för det mesta.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela