Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Söker inte tv någon bonde?

Publicerad 2006-12-20 17:22:15 i Dagens,

Kändes bra att kliva ur bilen. Jag hann med mycket idag.


Så jag tog ett djupt andetag och slappnade av. Men det skulle jag inte ha gjort.
Det var så dumt gjort.
Man ska inte ta några djupa andetag härute nu.
För det luktar inte gott ute. Det luktar… ja, det luktar skit… Ute alltså.

Grannbonden har kört ut gödsel på åkrarna. I mycket koncentrerad form.
Det var väl för snällt av honom. Va? Till julhelgen och allt.


Han får då ingen julklapp av mig i år. Inte för att han brukar få det men…
Vem vill ha en bonde i julklapp?

Kommentarer

Postat av: Exotica

Publicerad 2006-12-20 21:33:27

Koskit och äcklig gammal pappersmassa som släpps ut är nog det värsta som finns i doftväg! *kräääk*

Postat av: Darkangel svarar Exotica

Publicerad 2006-12-20 22:46:29

Håller med dig! Båda delarna är rysare!

Postat av: Sister

Publicerad 2006-12-21 04:29:49

åh den klappen brukade vi få i slutet av november på förra stället- det var så det sved i ögonen-hemskt! vanlig gödsel tål jag-- men.. *ryser*

Postat av: Darkangel svarar Sister

Publicerad 2006-12-22 03:06:01

Undrar om alla tjejer som skrivit till tv-programmet tänker på just den här biten. :)

Postat av: Sister

Publicerad 2006-12-22 05:35:39

*skrattar* troligen inte- fast jag har aldrig sett det, jag är nog en minoritet nu igen-- :-)

Postat av: Darkangel svarar Sister

Publicerad 2006-12-22 17:09:55

Jag har sett ett helt avsnitt.
Men jag läser ju kvällstidningarna.
Där kan jag läsa om allt som händer i tv program jag inte ser... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela