Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Lyckad dag i Hudiksvall

Publicerad 2006-02-22 00:24:19 i Hunden Mumma,

Allt gick bra på djurkliniken!
Min hund blev undersökt av favoritveterinären. Veterinären som kallar Mumma för ”pussgurkan”. Jodå, min hund kan pussa veterinärer.

Mumma trippade på lätta tassar i korridorerna. Fann sig tålmodigt att bli undersökt.
Det har inte hänt något dramatiskt med armbågsleden. Inga nya problem för övrigt heller.

Mumma får börja äta ett foder som passar hundar med ledbesvär.
Jag tror att jag ska börja äta samma foder själv. Kan det lindra ledbesvär hos hundar så kanske det kan lindra mina ledbesvär också… Och så slipper jag fundera på vilken mat jag ska laga varje dag.
Allvarligt talat så hoppas jag att hon blir mätt av fodret. För det light/senior foder hon äter nu gör henne inte mätt.
Så hon tigger godis och går upp i vikt och jag får minska på maten…
Någon hundägare som känner igen sig?
Det finns alltid någon som vill vara ”snäll” och mata hungrig lapphund.

Hon får fortsätta äta medicin om det behövs.

Och jag kunde andas ut!
Sen trippade vi båda ut därifrån. På lätta tassar.

väntrum
I väntrummet. Ser ni att jag är med på bilden?

väntar
Vi väntar...

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-02-22 22:06:55

Åh...så skönt att det inte var så stora problem. Du lättade säkert flera kilo. Jo jag ser dig :O)

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-02-24 12:45:07

Det kändes så bra!
Hoppas att det fungerar nu med min Mumma! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela