Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Sprit är bra

Publicerad 2006-02-07 00:07:15 i Hälsa och ohälsa,

Det enda som hjälper är sprit. När det gäller min fobi mot olika bakterier och virus.
Jag kan hälla det över mig. Ni som gillar sprit kan hälla det i er. Jag struntar i vilket. Men jag tror på sprit.

Jag kan inte ha en Eboladräkt på mig varje gång jag går ut bland förkylda människor. Inser faktiskt att det skulle begränsa mitt sociala liv något.
Men att gå i ett spritmoln känns helt okej. Jag vandrar gärna runt i ett moln av spritångor bara jag slipper bli förkyld eller drabbas av något annat pestvirus.

På en arbetsplats var jag känd för att sprittvätta arbetsbänkarna innan jag började arbeta. Vilket kanske var aningen originellt. Dom flesta tvättade bänkarna efter arbetets slut.
Ohygieniskt, säger jag.
Jag tvättade för övrigt datorernas tangentbord med sprit också. Jag var ett föredöme, helt enkelt.
Men på det jobbet fanns det tillgång till sprit. Nu är det värre.

Ska jag ta med mig resterna av julglöggen när jag går ut?
Fan vilka problem!



Kommentarer

Postat av: Li

Publicerad 2006-02-07 07:50:46

Hej!
Är mina inlägg borttagna?

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-02-07 09:03:10

Sprit är toppen .. både ini utan utanpå. Jag har gjort rent mången kattbett med sprit .. ont som bara helvete gör det .. men rent blir det;-)
*kram*

Li ... har du uppdaterat sidorna? Många kommentarer syns inte innan man har uppdaterat sidan.

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-02-07 10:35:20

Jag besökte arbetsplatser inom en stor koncern. Dom hade varsin egen tangentbord, bra! Här hemma har jag bara miin...

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-02-07 12:27:16

Jag fick stora problem med bloggen igårkväll. Jag ändrade kategorier och uppdaterade bloggen. Vid uppdateringen hände något. Flera saker försvann. Bloggen "låste" sig.
Jag ska försöka återställa om jag kan.

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-02-07 12:28:30

Katter och sprit!
Du kan roa dig! :)

Postat av: Darkangel svarar Anne-Maj

Publicerad 2006-02-07 12:29:37

Vi hade tyvärr vissa gemensamma tangentbord. Urk vad äckligt. Skitiga var dom dessutom.

Postat av: Li

Publicerad 2006-02-07 12:45:18

Aha. Trodde du tyckte att inläggen var olämpliga eller nåt.

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-02-07 12:56:08

Nejdå! Absolut inte.
Då skulle jag nog välja att stryka några inlägg som jag skrivit själv. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela