Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Tjejsnack vecka 9

Publicerad 2006-02-28 00:09:47 i Lite av varje,

Veckans tjejsnack handlar om våren.

1. När börjar du verkligen längta efter våren och leta efter dom första vårtecknen?
I dag kände jag att det snart blir vår här också!

3241
Mumma och jag hittade en stuga mitt i skogen. Vi satt på bron och solade en stund. Bara vilade!
Min hund njuter också av sol och värme!

2. Vad är det bästa med våren?
Allt! Ljuset, fågelkvitter, dofterna.

3245
Vårfint för fåglarna!

3. När anser du att man kan säga att den är här?
När jag slipper dom här prylarna. 

3147
Det var så halt idag på promenaden.

4. En del storstädar, en del köper fröer, en del klipper ned buskar, vad gör du som du tycker är ett riktigt "vårgöra"?

3127
Ska jag flytta hit så får jag fullt upp med ”vårgöra”!
Men jag struntar i alla måsten och bara njuter. Våren är kort i den här delen av Sverige.
Och jag föredrar små röda stugor i stället!

5. Av vårens första underbara blommor och växter som kommer upp i början vilken är din favorit?

tussilago
Tussilago!

Kommentarer

Postat av: Salian

Publicerad 2006-02-28 09:24:21

Hej Hopp !

Underbart med tussilago, det hottar man inte där jag bor ännu! Mumma ser ut att trivas utmärkt i solen, antar att även matte gör det ;-)

Kram Salina (som trivs utmärkt med sin nya väska)

Postat av: Salian

Publicerad 2006-02-28 09:24:30

Hej Hopp !

Underbart med tussilago, det hittar man inte där jag bor ännu! Mumma ser ut att trivas utmärkt i solen, antar att även matte gör det ;-)

Kram Salina (som trivs utmärkt med sin nya väska)

Postat av: Salina

Publicerad 2006-02-28 09:25:34

Men förlåt så många inlägg det blev nu och fel skriver jag oxå. Jag får skylla på min trötthet idag.

Postat av: Darkangel svarar Salina

Publicerad 2006-02-28 12:07:28

Vi får längta efter tussilago!
Kul att höra något från dig. :)
Jag skriver genast en kommentar hos dig!

Och sköt om dig nu!

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-02-28 13:17:05

Det här får vårkänslorna vakna till...

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-02-28 15:53:33

Vilka härliga bilder du lagt in :O)

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-03-01 18:39:29

Anne-Maj: Det var ju nästan vår här! :)
men nu... Snö så in i...

Gunnel: jag längtar verkligen efter våren!
Märks det? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela