Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Borttappade dagar

Publicerad 2006-01-04 20:38:20 i Dagens,

Nu har jag tappat bort en dag!
Upptäckte det när jag tittade på vädret i lokalnyheterna.
När dom pratade om vädret ”imorgon på trettondagsafton…” då blev jag irriterad.
Nu har ni trasslat ihop väderkartorna. Imorgon är det inte trettondagsafton. Va? Det är det ju!
Jag förstår inte… Var tog en hel dag vägen? Vilken dag missade jag egentligen?
Har ingen aning. Noll koll.
Jag var helt övertygad om att det var tisdag idag. Otroligt frustrerande.
Hur kan man missa en hel dag? I nyktert tillstånd alltså.
Tänk om jag missar fler dagar den här veckan.
Tänk om mina veckor bara kommer att innehålla sex dagar.
Dagar med sex är väl okej, men det här…  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela