Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Byta kläder i skogen?

Publicerad 2006-01-17 13:08:21 i Dagens,

Att kombinera en hundpromenad med ett läkarbesök är besvärligt.
Jag måste ha tjocka kläder på mig på promenaden. Det blåser småspik här ute.
Men på läkarbesöket vill jag inte bylta av mig tre lager kläder innan jag hoppar upp i gynstolen.
Åka hem mellan hundpromenad och läkarbesök hinner jag inte.
Får byta kläder i skogen nu igen. Fan vad kallt! Burr!
Sen göra sista fixet på vårdcentralens toa.

Jag borde ha en husbil som jag kan byta om i mellan hundpromenader och shoppingrundor eller läkarbesök. Måste utveckla den idén lite mer.

Har ni några tips?

Kommentarer

Postat av: Ediets

Publicerad 2006-01-17 14:31:15

Du kanske kan införskaffa kläder med dragkedja, kardborreband eller nåt i grenen? Typ som på bäbiskläder. Då behöver du inte ta av dig alla kläder innan du hoppar upp i den underbara gynstolen, utan öppnar bara där nere... :)

Postat av: Darkangel svarar Ediets

Publicerad 2006-01-18 03:03:37

Det var ett lysande tips!

Jag stod i skogen och bytte kläder. Två gånger. För när jag var på väg hem måste ju hunden ut igen. Och då var det på med varma kläder igen.

Men kan skidåkare stå ute i kylan och byta kläder så kan väl jag också. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela