Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Fegisbloggare?

Publicerad 2006-01-06 03:15:15 i Dagens,

Ibland snubblar jag in på bloggar där någon skriver om bloggetikett. Om hur man ska skriva på sin blogg. Om det ska vara korta inlägg eller långa inlägg. Hur kommentarerna ska se ut. Från början försökte jag anpassa mig. Nu klickar jag oftast bort alla råd. Annars känner jag bara att min blogg är helt värdelös för jag är inte konsekvent på något sätt.
Ibland skriver jag så långa inlägg så jag nästan somnar själv när jag läser igenom vad jag skrivit.
Ibland lägger jag bara in ett foto utan kommentarer.
Får man göra så? Är jag en riktig bloggare?

När jag lämnar kommentarer på några etablerade bloggar och inte får något svar då tänker jag att det beror nog på att jag inte är någon riktig bloggare. Det är inte ens värt att svara på mina kommentarer. Så nu vågar jag inte lämna några kommentarer hos etablerade bloggare.
Jag är en inkonsekvent fegis! För jag bryr mig ju inte om eventuella bloggregler själv när jag skriver.
Varför blir jag då sårad när jag inte får något svar på mina kommentarer?

Kommentarer

Postat av: rita

Publicerad 2006-01-06 04:51:10

Men du,, vad är detta?? ALLA som bloggar, är väl riktiga bloggare! ALLA skriver vi om och hur vi vill! Jag älskar läsa hos dej , MEN det är inte alltid jag finner en bra kommentar att lägga av. Som i din förra om huvudvärk! Visst har jag läst den,, men jag vet inte vad jag skulle lägga av för en kommentar!

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-01-06 08:21:51

Det är väl själva fan att man bryr sig och blir ledsen för saker som man inte behöver bry sig i alls egentligen. Men det är väl så vi fungerar .. vi behöver bekräftelse.

*kramen*

Postat av: Fralle-

Publicerad 2006-01-06 09:02:01

Alla har sitt unika sätt att blogga på, skulle skratta mycket åt den person som sa att just han/hon bloggar rätt! Så länge man har tankar kan man blogga på! Du har en bra blogg!

Postat av: Mocca

Publicerad 2006-01-06 11:33:15

Du är en RIKTIGT bloggare :) När jag började blogga var din en av dom första jag läste. Dels för att jag tycker om din blogg och dels för att jag var lite osäker på vad/hur man skulle skriva.

Håller med dig om att man blir lite fundersam när man inte får svar på en kommentar. Fast egentligen är det ju bara en bagatell, men vist bryr jag mig.

btw fortsätt att lägga in foton! Me like :)

Postat av: Ediets

Publicerad 2006-01-06 11:58:16

Glöm alla "bloggregler"!! Man skriver väl som man själv vill, och man kan aldrig behaga alla! Du har ju en trogen läsarkrets som synes och om vi inte gillade det du skriver och hur du skriver skulle vi knappast komma tillbaka gång på gång, eller hur?

Sen håller jag med om att det kan va skittrist när man inte får någon respons på sin kommentar. Men dom brukar jag sluta kommentera hos :)

Postat av: Nina

Publicerad 2006-01-06 18:58:39

Du ska nog inte ta det så personligt när du inte får svar på kommentarer. Jag glömmer själv att svara ibland men jag menar inget illa med det. Och ibland händer det t.o.m. att jag missar att kommentarer kommit in.

Postat av: Husmusen

Publicerad 2006-01-06 21:35:29

Kan det vara så att de som inte svarar kanske inte har sett din kommentar som en fråga och inte förstått att de borde svara på det du skrivit. Missförstånd kanske? Det är inte alltid så lätt att veta hur man ska göra eller vad som förväntas :)

Postat av: Nina

Publicerad 2006-01-06 22:07:37

Fortsätt att skriva som du gör... för vem bestämmer vad som är rätt och riktigt att blogga om?!

Jag läser vad du skrivit men kommenterar inte varje dag... ibland för att någon annan redan sagt vad jag tänkte.

Postat av: Ylle

Publicerad 2006-01-07 09:02:45

just det!!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-01-07 16:54:17

Det kan väl inte finnas någon definition på hur en riktig bloggar ska vara..+ Huvudsaken är nog att man skriver och lägger in foton precis som man känner för det. För din blogg är ju din blogg och ingen annans. Jag kan tycka att jag skriver om väldigt onödiga saker i min blogg ibland. Men det är mina tankar, och dom vill ut. och du lägger ju ut dina tankar. Så du är nog allt en riktig bloggare :)

Postat av: Sara

Publicerad 2006-01-07 19:38:59

känner igen mig i det där. Man funderar mkt vad andra tycker om det man skriver. Om det är en blogg el. inte. Sen blir man så otroligt glad av kommentarerna. Dom hjälper verkligen en. Sen insåg jag att jag nog har glömt o fråga dig vad du tycker om Piteå, du skrev att du ofta jobbar där.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-08 00:46:42

Re rita:
Ja, vad fan ska man säga om mitt tjat om min huvudvärk. :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-08 00:46:42

Re rita:
Ja, vad fan ska man säga om mitt tjat om min huvudvärk. :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-08 00:50:57

Re MyyZz:
Mycket bekräftelse. verkar det som! :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-08 00:52:02

Re Fralle:
Nej, det finns nog ingen som bloggar "rätt".
Vi fortsätter väl då!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-08 00:53:58

Re Mocca:
Ibland blir jag så osäker. Man ska inte bry sig.
Är glad att du finns därute i allafall!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-08 00:55:41

Re Ediets:
Jag gnäller mycket ibland!
Det bästa är nog att inte bry sig!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-08 00:57:45

Re nina:
Mitt gnäll gäller inte någon av er söta bloggare som svarar på mina ibland patetiska inlägg.
Jag ska strunta i dom!
Pussa Elvis!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-08 00:59:06

Re Husmusen:
Det kan nog vara missförstånd!
Egentligen inte så mycket att gnälla om. Jag är bara lite gnällig nu.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-08 01:00:26

Re nina:
Man hinner ju inte kommentera allt.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-08 01:08:50

Re Ylle:
Vi fortsätter som vanligt då!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-08 01:11:04

Re Linnéa:
Man ska nog göra precis som man känner! Annars blir det bara konstigt.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-08 01:13:03

Re Sara:
Du har rätt i att man blir glad av kommentarerna!
Jag gillar ju Piteå! Har så härliga minnen från den tiden när jag var där mycket! :)

Postat av: drömska

Publicerad 2006-01-11 21:21:36

ahaa! detta hade jag inte fattat av mig själv, att man ska/kan/bör/får/ kommentera kommentarerna! man lär sig mycket av att läsa runt bland er "gamla rävar" lite... förresten Darkangel tycker jag din blogg är suverän! En riktig favorit har den blivit, tillsammans med de andra i "familjen" =)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-12 03:17:49

Re drömska:
Gillar du min blogg?
Vad glad jag blir. Din kommentar kom just i rätt ögonblick. När jag sitter här med huvudvärk och är arg!
Tack snälla drömska för dina fina ord! :)
Alla vänliga kommentarer värmer så otroligt mycket!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela