Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Fem kilometer på tre timmar

Publicerad 2006-01-14 17:45:30 i Dagens,

Hur kan en fem kilometer lång promenad ta tre timmar?
Nja, själva promenaden tog drygt en timme.
Med min stegräknare kunde jag se att effektiv promenadtid var 1 timme. Jag går alltså med en hastighet av 5 km/timme. Kul med småprylar!
Det blev ingen powerwalk idag precis. Bara en vanlig skön promenad.
Men vi snöpulsade en bit av promenaden. Jag ville gå en genväg. Hahaha!
Jag tyckte att det var okej att gå i snö som nådde ovanför kängorna. Det tyckte inte min granne.
Men det var ju bara en liten bit. I skogen är det lite snö nu. Utom just där vi gick.

Att vi inte kom hem förrän efter tre timmar berodde på att jag skulle handla mat.
Efter promenaden. Vilket vansinne!
Jag trodde att jag skulle svimma inne i affären av hunger. Var färdig att sätta mig på golvet i affären och öppna några förpackningar med potatissallad och rostbiff eller något annat riktigt lättspytt.
Kunde ha somnat i ett hörn på ica affären också.
Så trött var jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela