Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Forskar om vitaminer

Publicerad 2006-01-11 01:09:15 i Dagens,

Annars brukar jag köpa vitaminer den här årstiden.
I hälsokostaffärer och på apoteket smyger jag runt bland hyllorna och kollar på olika vitaminer, kosttillskott och uppiggande piller. Brukar sluta med att jag kommer hem med en stor påse som innehåller olika burkar med vitaminer, antioxidanter, omega-3-fettsyror.
Jag vet att det är bättre att äta bra mat men det fungerar ju så jävla långsamt.
Jag trycker i mig en näve av kosttillskotten och känner mig otroligt sund några dagar.
Sen mår jag illa.
Då gäller det att börja gissa vad jag mår illa av. Sen slutar jag äta just den sorten.
En slags omvänd forskning alltså.
Inte prova ett piller i taget och se om det fungerar. Nej, allt på en gång och sen trappa ner.
Efter några veckor märker jag att vitaminerna inte har någon effekt och då blir jag sur.
För att jag har slösat bort pengar. För att skiten dom säljer aldrig fungerar.


Kommentarer

Postat av: anita

Publicerad 2006-01-11 01:59:55

*ASG*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela