Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Gillar killar väskor?

Publicerad 2006-01-13 19:25:55 i Dagens,

Läste förresten att det är inne för killar att ha väska. Inte ryggsäck utan väska.
Tyckte först att det lät aningen…
Ja, jag vet inte vad.
Men jag har faktiskt funderat var killar gör av alla sina prylar.
Mobiltelefon, elektronisk kalender, plånbok, MP3 spelare, digitalkamera, nycklar, sminkprylar…
Okej, ni kanske inte har så många sminkprylar.
Men fickorna blir ju fulla.

När jag går på promenad så har jag digitalkameran, mobilen, nycklar, hundgodis, näsdukar (ifall hunden skiter på sig), våtservetter (för att tvätta mig ifall hunden skiter på sig), läppglans, hundkoppel…
Har jag glömt något? Jo, ficklampa om det är mörkt.
På vintern har jag fickor så det räcker men på sommaren är det helt klart problem.

Ska ni ut och köpa en handväska nu killar?

Kommentarer

Postat av: Toker

Publicerad 2006-01-13 19:31:37

Ja, varför inte? haha
Nej du, inte än på ett tag till.
Kan man inte köpa sig en extra ficka istället?

Postat av: Random

Publicerad 2006-01-13 20:02:11

Jag har i regel med mig allt det du räknar upp, förutom läppglans och hundprylar. Det får plats i jackan. Sen att mina jackor förstör minst 2 galgar varje vinter, det kan absolut inte ha nåt med de 17 kilona prylar att göra.
Enbart plånboken väger åtminstone ett halvt kilo. Det räcker inte med att precis varje person i släkten gnäller över min stora, tunga, trasiga plånbok, på senare tid har vilt främmande kassörskor börjat pika mig.
Vad som finns i den vet jag knappt själv, men det är inte pengar. De har jag ju i strumpan. Eller vanten.
Eh, ja...plånbok. Nej, väska var det?
Jo, på vintern får allt plats i jackan som du säger, men på sommaren åker byxorna ner till knävecken av tyngden från alla prylar i fickorna om man inte drar åt bältet så hårt att naveln kikar ut genom vänstra ögat.
Ryggsäck är bra. Den är nästan alltid med.
Fast...både jacka och byxor är ändå alltid proppfulla. Och bilen...
Har jag för mycket prylar?

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-13 23:41:37

Re Toker:
Nej, ut och shoppa nu!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-13 23:45:08

Re Random:
Jag vet inte varför jag måste ha så mycket prylar med mig hela tiden.
Bilen ja...Herregud! Fullt överallt.
Ryggsäck är inte dumt. :)

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-14 00:25:22

Hahahahaha... skrattade åt Randoms svar. Den man jag lever med är likadan. Halva bohaget med sig i alla fickorna brukar jag retas med honom. Jag har inte ens hälften så mycket grejor med mig och ändå är det mest jag som har hundarna också.

Mobil, lypsyl, pengar, nycklar och hundpåsar... det har jag med mig. Oftast har jag inte pengarna med heller, och glömmer hundpåsarna hemma för jag går ju mest där de kan skita som de vill.

Postat av: Darkangel svarar Nina på Johangården:

Publicerad 2006-01-14 00:44:38

Ja, det är en helt underbar kommentar!
Jag skrattade länge!

Men jag är likadan. vill ha allt med mig. :)

Postat av: anita

Publicerad 2006-01-14 07:59:50

*S* skrattade åt det Random skrev, och visst är de sant de killar jag känner har fickor fylla o deras plånböcker är så trasiga och inte har dom några pengar i dem heller, näpp det är bara en massa bankkvitton (o de är högvis). Jag däremot har bara Filofaxplånbok o nycklar i min jackficka mer behövs inte.

Postat av: Darkangel svarar anita

Publicerad 2006-01-14 12:45:17

Hur klarar ni er tjejer?
Är det bara jag och killarna som har allt med mig när jag ska ut?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela