Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Jag är ett sött blåbär!

Publicerad 2006-01-15 05:20:23 i Dagens,

Eftersom jag är vaken har jag trilskats med bloggmallen.
Nu har mitt namn hamnat så långt till vänster att det snart försvinner ut från sidan. Det var inte riktigt meningen. Ser inte klokt ut!
Hur gör jag för att få Darkangel flyttat lite längre till höger från marginalen och längre ner?
Snyggt om namnet är placerat under horisonten i vattnet. Om ni förstår vad jag menar?!
Nina på Johangården föreslog det förut och jag tror att det blir bra.
Har ni förslag på snyggare typsnitt än det jag använder?

Sen vill jag ju ha mina blåbär som en ram runt hela sidan. Där jag har den mörkblå/lila ramen nu.
Jag har fått tips från Anna på fina bilder på blåbär men jag kan inte lägga in länken i mallen.
Jag har ingen egen hemsida så jag kan inte lägga ursprungsbilden där.
Men det måste väl gå ändå.
Fan också vad jag blir irriterad när det inte fungerar.
Jag är definitivt ett blåbär själv när det gäller koder och taggar och…

Finns det några snälla bloggare som kan förklara pedagogiskt för ett blåbär?



Update:
Nu är länkarna i texten understrukna också. Det är inte snyggt.
Men det var väl själva...
Nu kan jag inte ändra det heller. Nähä!
Dags att sova kanske?

Kommentarer

Postat av: Random

Publicerad 2006-01-15 05:31:23

Okey..nu plaskar jag ut på djupt vatten.
Något blogg-geni är jag inte, men efter att ha dumstirrat på koden i stilmallen en stund, så tror jag att det är dessa koder för att justera marginalerna på texten:
margin-top:10px;
margin-bottom:10px;
margin-left:10px;

Alltså justerar du genom att ändra värdet:
margin-top:(HÄR)px;

Se bara till så att det är värdena till "#header" som du ändrar.
Vilket jag skulle skrivit först om jag haft något pedagogiskt sinne över huvud taget...

Eh...Krånglar jag bara till det för dig?

Postat av: Random

Publicerad 2006-01-15 05:42:46

Mer peta i elden...
Tror det kan vara en sådan kod för att lägga in bakgrundsbild:
body {
background: #000000 url(http://www.dinbildsadress.här);
margin:0;
padding:0px 0 14px;
text-align:center;
color:#000000;
}

Men glöm inte att man bör ha bilden på en egen server eller sida. Annars kanske den är puts väck en dag.

Postat av: Random

Publicerad 2006-01-15 05:43:31

Sova?
Sånt gör ju bara fegisar.

Postat av: Darkangel svarar Random

Publicerad 2006-01-15 05:49:48

Tack för tipsen.
Ska testa om det fungerar senare. För nu håller jag på att fucka upp hela mallen.

Nu ska jag vara en fegis och sova fem minuter igen. :)

Postat av: Random

Publicerad 2006-01-15 05:50:11

Ehm..så rörigt jag skriver.
URL till bilden ska in där jag skrev "http://www.dinbildsadress.här", men resten av det kodexemplet ska ju vara anpassat efter din sida. Behöver inte se likadant ut.

Postat av: Random

Publicerad 2006-01-15 05:52:39

Okey. Lektion nr1 - spara alltid grundmallen i ett textdokument.
Du kommer behöva börja om många gånger :p
Särskilt om du lyssnar på mig...

Sov gott

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-01-15 10:55:22

Hur än du trixar med din blogg, måste jag säga att den är vacker!

Postat av: Åsa på Åsen

Publicerad 2006-01-15 12:26:57

Hör efter med Legally Blond Ida. Hon är en hejjare på att koda blooggar, hemsidor och dylikt!!
Annars kan jag bara hålla med Anne-Maj- en mkt vacker blogg!!

Postat av: Darkangel svarar Åsa på Åsen

Publicerad 2006-01-15 12:37:40

Tack för tipset!
Jag ska kämpa vidare ikväll.
Blir helt manisk när det inte fungerar. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela