Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Jag flyttar till drömhotellet

Publicerad 2006-01-18 12:17:33 i Dagens,

När jag läser Annas inlägg om hotellfrukost så börjar jag längta efter det själv.
Jag skriver ju ofta om att jag längtar efter att bo på hotell.
Tjänsteresorna var underbara på olika sätt. Många gnällde över hur jobbigt det var att resa i tjänsten där jag jobbade förut. Jag njöt! Mest av att jag fick bo på hotell. Jag tröttnade inte.

Jag gillar att gå runt i villaområden och titta på alla fina hus. Drömma lite. Fundera på hur mitt drömhus skulle se ut.
Men varför bygger många så grymt stora hus? Stora, dyra lyxvillor byggs även här ute på landet där jag bor. Vad fan är det för mening med det? Jag längtar efter ett litet, lättstädat och praktiskt hus. Där jag bor nu är det fint men väl stort och lite opraktiskt. Envåningsvilla utan besvärliga trappor låter som en dröm.

Nu på vintern längtar jag nog mest efter en liten varm lägenhet. En tvårumslägenhet som är varm i alla rum. Jag brukar gå och titta på hyreshuset där jag bodde förut. Suktar lite efter min fina lägenhet. Det var en tvåa på ca 60 kvadrat. Perfekt. Men svindyr!
Det räcker med en etta förresten. Mindre städning och lätt att få varmt. Köket kan jag klara mig utan bara jag får ett lyxigt badrum.

Alltså är det nog ett hotellrum jag längtar efter! Med lyxigt badrum! Det är ett krav. Få frukosten serverad på rummet. Äta maten i restaurangen.

Jag älskar att bo på hotell.

Kommentarer

Postat av: Kimmi

Publicerad 2006-01-18 13:28:35

Jag hinner ju fan inte läsa så ofta och mycket du skriver! Du är verkligen i ditt esse! :-)

Postat av: flasknosen

Publicerad 2006-01-18 15:43:58

Dessutom slipper man städa.

Postat av: flasknosen

Publicerad 2006-01-18 15:47:00

Dessutom slipper man ju städa.

Postat av: flasknosen

Publicerad 2006-01-18 15:51:15

Blev nå´t konstigt med kommentaren där, SUCK.

Postat av: LB

Publicerad 2006-01-18 19:01:40

Åh jag älskar också att bo på hotell. Speciellt sedan jag jobbat på några så är det så skönt att stå på andra sidan disken, att bli servad av någon annan! Hotellfrukostar är jag inte speciellt fachinerad av längre- har ju ätit från dem under åren.
Men jag tycker det är otroligt mysigt, så ombonat.

Och imorgon ska jag bo på hotell! Det händer inte ofta men imorgon... :)

Kramen!

Postat av: Sanna

Publicerad 2006-01-18 20:16:51

Hotell, hotellfrukost, hotellbarer, hotelltoaletter, jag älskar allt!!!!!

Postat av: My

Publicerad 2006-01-18 21:54:00

Jaa, vad skönt det låter.. :-)

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-01-18 23:29:34

Kimmi: Läs fortare. :)
Här går det undan! Kan inte slöa till helt.

flasknosen: Ja, och man får nya fräscha handdukar och bäddat i sängen. En dröm!

LB:Jag gillar också att det är ombonat!
Ha det så mysigt på hotellet!:)

Sanna:Jag håller fullständigt med dig! :)
Fast vad brukar du göra på hotelltoaletter?

My: Visst låter skönt! :)
*Drömmer*

Postat av: Sanna

Publicerad 2006-01-19 00:08:28

Toaletterna är väldigt rena på hoteller ska jag tala om..haha
Jag gör det du tror!! Höhö!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela