Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Raindrops keep falling on my head

Publicerad 2006-01-24 11:28:01 i Dagens,

lj1

Nu är det regn som gäller för dagen.
Och jag gråter inte för det. Det är mysigt med grått väder ibland.
Då känns det okej att stanna inne, tända ljus och mysa lite.
Eller snarare uträtta en desperate housewife’s arbete.
Blir säkert otroligt, fruktansvärt, kolossalt halt ute efter vägarna här. Då slipper jag uträtta ärenden idag. Men med tanke på hur bra vägarna sköts just här så har vi väl snart 18 sandbilar som kör i skytteltrafik resten av dagen.

För att fortsätta med väderrapporten kan jag berätta att Mumma inte släpper väder idag. Det är jag tacksam för.
Jag äter frulle som vanligt och Mumma får Canikur. Mat för mig och svält för hunden.
I morgon får Mumma prova att mumsa på ris och kokt fisk.
Jag väckte henne klockan tre inatt för att ge henne hästpillren. Hon var inte road. Men tillslut käkade hon upp dom själv. Otroligt att denna kräsna lilla lapphund gör det. Hon kan ju spotta ut Frolic om hon inte är på humör. Nu får jag se om medicinen har någon effekt också.  

Kommentarer

Postat av: Humlan

Publicerad 2006-01-24 12:20:56

Det kanske ÄR hästskitsmak på pillren. Du får smaka och känna :-)

Postat av: Darkangel svarar Humlan

Publicerad 2006-01-24 12:49:45

Jag har slickat lite på en tablett. Det smakar inte hästskit. Det smakar som kaolinlera brukar lukta. Om du förstår. :)
Såg att tabletterna innehåller just kaolin.
Vi använde Kaolinlera på förra jobbet så jag vet hur det luktar.
Vilken konstig förklaring det här blev!
Men tabletterna luktar ganska gott. :)

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-01-24 14:22:51

Skönt att mumma är på bättringsvägen.
Men du...vad är kaolinlera??

Postat av: Bambi

Publicerad 2006-01-24 19:01:07

Hon är ju jätteduktig!! När Jazz opererade knät, fick jag "vira" in medicinen i leverpastej...

Postat av: Humlan

Publicerad 2006-01-24 21:41:14

Ja, va är kaolinlera?

Postat av: Mocca

Publicerad 2006-01-24 23:21:01

Hoppas Mumma mår bättre nu :)
Krama om henne från mig!

Postat av: Lena

Publicerad 2006-01-25 10:42:25

Finstämd bild, och visst kan det vara gott att krypa upp och myspysa.

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-01-25 20:05:54

gunnel: återkommer om kaolin! Vad skulle jag skriva om det för. Haha!

Bambi: Medicinen är smaksatt med något speciellt gott! Annars får jag trycka ner medicin i halsen på Mumma. Hon spottar konsekvent ut alla mediciner även om dom ligger i leverpastej. :)

Humlan: Återkommer om Kaolin. :)

Mocca: Hon tackar för kramen! :)

Lena: Tanda ljus är verkligen mys för mig! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela