Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Salig av provrum!

Publicerad 2006-01-19 17:25:26 i Dagens,

Mitt saliga leende blev ännu större sedan jag äntligen lyckades köpa kläder som passade perfect.
Byxor, vit skjorta och stickad kofta med skärp.
När jag stod i provrummet och kollade på byxorna fick jag lätt ångest.
För jag har ju ingen aning om vad Ebba och alla modebloggare skriver om modet just nu.
Är det okej med vida byxor?
Måste man ha tighta jeans med låg midja? Jag ser fan inte klok ut i byxor med låg skärning. Det passar inte min kropp! Jag vill inte ens ha jeans!
Är den här färgen okej? Ja, den passade till hårfärgen!
Varför, varför, varför måste Ebba ge mig ångest när jag står i provrummet och hittar kläder som passar mig? Det var väl inte meningen med modebloggandet?

Provrummen var förresten av lyxmodell i en av butikerna. Stora provrum med mängder av krokar att hänga kläder på, stol att sitta på, två ställbara speglar och belysning som gör att man ser gudomligt vacker ut.
Så vacker att jag lätt hade köpt allt jag provade. Om jag hade så mycket pengar.
Varför ser det inte ut så överallt?


Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2006-01-19 17:34:03

Du är helrätt. Nu är det höga midjor som gäller

Postat av: Darkangel svarar Anna

Publicerad 2006-01-19 18:21:32

Tack gode gud!
Och tack snälla Anna för den informationen! Yes!

Postat av: milda

Publicerad 2006-01-19 19:12:07

Sk-t i Ebba, köp vad du och din kropp trivs i, det brukar bli bäst...*ler*

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-01-19 19:27:55

Jag förstår inte heller .. varför provrum normalt sett är hemska med vitt äckligt ljus som gör så man ser ut som ett lik eller nåt.
hmmm ?!?!

Postat av: Darkangel svarar milda

Publicerad 2006-01-19 21:12:09

Jag gjorde det tillslut. :)
Efter mycket vånda!

Postat av: Darkangel svarar MyyZz:

Publicerad 2006-01-19 21:14:06

Det borde löna sig att ha bra provrum.
För ser man riktigt snygg ut i kläderna man provar är väl chnsen större att man köper prylarna.
Vet inte hur dom tänker.

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-20 00:14:33

Vill inte ha hög midja... det ska vara låga midjor och inget som sitter jäms med öronen och klämmer som sjutton. Har alltid varit skapt som en kille, alltså utan midja och med smal rumpa.

Och i de flesta provrum ser man ju ut som en död sill... och vem känner för att handla kläder då. Fram med mer provrum där man ser ut som världens pangbrud. Då får affärerna sälja mer tror jag.

Postat av: Darkangel svarar Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-20 01:50:12

Vi ser ju olika ut. Med dina kroppsformer så är det säkert snyggt med låg midja.

Jag vantrivs!

Såg ett riktigt skräckexempel i en butik. Tjejen som jobbade där hade ett par så lågt skurna jeans att magen hängde ut över jeansen.
Som det brukar göra på killar med stor, fet "ölmage".
Hon var riktigt tjock. Eller gravid? Vete fan! Men ändan var bred också.
Hennes byxlinning fanns i höjd med "triangelns" början. Precis där jag har mitt lilla bikinisnitt efter operationen.
Med jämna mellanrum fick hon hissa upp byxorna för att inte visa hela härligheten.
My god! Vilken oaptitlig syn! I en trendig klädbutik. Hon såg inte ut att trivas heller. Men det gäller att följa modet!

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-20 12:11:28

Haha... ser tjejen för mig. Min mage hänger definitivt inte över den låga linningen. Själv tycker jag att min rumpa är bred, men omgivningen förnekar det. Så jag får välan tro på dem då.

Triangel syns inte på mig och inte klyftan bak heller. Jag är noga med att prova brallorna och även provsitta i dem så att de täcker det de ska täcka, innan jag köper dem. Så då behöver jag inte hala och dra och försöka täcka över det jag inte vill visa för allmänheten.

Men, jag har sett skräckexempel på främst tjejer med låga byxor. Inte snyggt. Då blir det som ölmagekillarnas framtoning. Mindre frestande... minsann! Att det sedan finns killar som visar mer än de döljer - det gör ju inte att vi tjejer måste göra likadant.

Och, jag ryser över förfäran att behöva ta på mig högmidjabrallor... det värsta jag vet efter ägg och spenatsoppa. Verkligt hata!

Postat av: Gustaf G

Publicerad 2006-11-23 22:21:25

Hmmmm... blev liet nyfiken på vart dem deäa provrumen finns... håller nämligen på med ett projket som gäller ljus att ta fram en provhytt med olika ljus i för att ta bort känslan av obehag... skapa ett riktigt trevligt provrum som man trivs med... har ni tips vad som skulle behövas hör gärna av er...

Postat av: Darkangel svarar Gustaf G

Publicerad 2006-11-24 02:32:44

Oj!
Det här var ju en evighet sedan. :)
Jag kommer nog inte ihåg var jag shoppade.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela