Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Ska bara...

Publicerad 2006-01-23 13:33:49 i Min hälsa,

Uträtta ärenden. Det ägnar jag en stor del av mitt liv åt att göra.
Mina närmast sörjande säger: Om du ska åka till Apoteket kan du väl köpa… När du åker till stan kan du fixa… Det här behöver jag, du kan väl köpa det när du ändå… Jag behöver det här, kan du…

Att det tar en halv eller en ibland en hel dag att åka runt och fixa alla saker, det tänker ingen på. För när jag kommer hem så frågar dom: Men var har du varit hela dagen? Trodde att det hade hänt något!  

Nu ska jag bara handla, åka till Apoteket, leta några verktyg som jag inte ens kan stava till, köpa nya stötdämpare till gamla bilen, en ny Volvo SUV, köpa nya tapeter till huset och ikväll ska jag tapetsera om i hela jävla huset. Sådär i förbifarten.
Ah, jag överdrev lite. Men allt tar sån tid.
Och jag är ju ändå hemma. Så det är klart att just jag hinner allt. Det finns visst någon orsak till att jag är hemma. Någon sjukdom. Vad var det den hette? Nej, det är ingen som kommer ihåg det.

Jag måste springa nu. Hunden ska på promenad först sen ska jag bara…

En Volvo SUV vill jag förresten ha själv. Måste bygga ett större garage först. Men det fixar jag väl i morgon.

Kommentarer

Postat av: Bambi

Publicerad 2006-01-23 13:50:11

Men det vet du väl, har man inte brutit benet eller har ngt annat är man ju inte sjuk ?!! Det är bara det som syns TYDLIGT som räknas... Min taskiga erfarenhet :-(

För övrigt räcker det med, att man tänkt köpa en liter mjölk och lämnar sedan hemmet med en km lång inköpslista....

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-01-23 14:10:11

Haha...Alfonsyndromet.
Härlig vovve du har. Men gillar hon verkligen kläder. Inte fryser hon väl....
Hon kanske är lite fåfäng :O)

Postat av: Random

Publicerad 2006-01-23 15:23:19

Jag vill också ha ett garage. Kan inte du bygga ett åt mig?
Det behöver inte ske på en gång. Nästa vecka blir lagom.

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-01-23 18:44:08

Skrattar.. Jag hade en lång lista i fredags, men ides inte göra alla pga blåsten och så.. Idag försökte jag, men det var för mörkt ute! Jag brukar fråga maken: Varför tar det sån tid på byn när du ska lämna in travkupongen. Får svaret: Träffade den där och vi pratade..

Postat av: Darkangel svarar Bambi

Publicerad 2006-01-23 18:50:52

Åh ja, vad det stämmer.
Du ser ju så pigg ut, säger folk.
Jamen vilken tur att jag inte ser ut som en nära döden upplevelse då.
Dom dagarna håller jag mig för övrigt hemma. :)
Men det är inte lätt för omgivningen heller ibland.

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-01-23 18:53:14

Nu genomskådade du oss!Haha!
Hon fryser aldrig! Har enormt tjock vinterpäls.
Men hon gör gärna sin matte nöjd.
Glad matte = glad hund. :)

Postat av: Darkangel svarar Random

Publicerad 2006-01-23 19:05:13

Jamen självklart!
Du skulle ju få en tjänstebil också!
Det skulle ju "tokdåren" fixa. Hmm...
Tokdåren förresten?! Hey! Trevligt namn på någon som är så söt som jag är?!

Men nu måste du jävlar i mig börja baka. Räcker inte med att fixa kaffe.
Ska jag bygga garage vill jag ha gott fikabröd i mängder.
Fikabröd? Fan vad jag är lättköpt!

Postat av: Darkangel svarar Anne-Maj

Publicerad 2006-01-23 19:07:19

Min lista var också lång. :)
Blev inte mycket gjort. Ska snart skriva om det!
Maken verkar vara lite smart! Haha!

Postat av: Random

Publicerad 2006-01-23 23:26:01

Söt eller ej, lite småknas är du allt. Som det ska vara!

Duger morotskaka? Det har jag inte bakat på flera år.
Får se vad mer det blir. Hur många år av dagligt fikabröd går det på ett garage?

Postat av: Darkangel svarar Random

Publicerad 2006-01-23 23:36:52

Men bara lite va? Haha!

Det duger fint med morotskaka. :)
Bara att träna nu.

Sista frågan var svår.
Några år med tusen kvadratmeter fikabröd i garaget, krävs det nog. Tror jag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela