Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Slut på helgerna

Publicerad 2006-01-09 01:58:38 i Dagens,

Nu är ju helgerna slut. Jag känner lite panik över att det blir vardag igen. Samtidigt är det väl skönt att allt blir som vanligt.
Bara inte grannen åker på någon tjänsteresa direkt. Det är gudomligt skönt att få hjälp med hundpromenaderna. Han får reseförbud!

Förut längtade jag alltid tillbaka till jobbet. Jag hade lång ledighet över alla helger.
Sen kändes det mycket skönt att komma tillbaka till rutinerna. Nya, spännande projekt.
Fullt upp på jobbet. Slut på degandet.
Jag medger att jag var aaaningen fanatisk när det gäller jobbet.

Det är en lång tid nu utan några kul helger som muntrar upp. Bara ett mölja på i den kalla vintern.
Jag känner mig lite kluven. Vill ha långa helger men tycker samtidigt att det är skönt att få ta över alla stamställen nu igen. Nu försvinner semesterfirarna från stamfiket. Ikanohuset befolkas återigen av oss som inte jobbar.

Vad tycker ni om att helgerna är slut nu?
Är det skönt att börja jobba igen?
Trist att inte ha något jobb att gå till?
Eller spelar det ingen roll?

Kommentarer

Postat av: flasknosen

Publicerad 2006-01-09 08:28:59

Ska börja läsa småkurser på kom-vux.
Skönt att helgerna är slut och att sömnrytm och annat blir sig likt.

Postat av: Ca

Publicerad 2006-01-09 20:58:34

Vi packar ihop det som en gång var "jobbet". Omorganisationen går in i slutfasen och jag fasar ut mig själv. Ser fram mot mina nya äventyr, ny stad och nytt jobb.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-10 01:12:37

flasknosen: Sömnrytm låter bra! :)

Ca: Nya äventyr låter också bra! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela