Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Snöboll i helvetet

Publicerad 2006-01-25 19:11:43 i Dagens,

Jag har skällt på tonåringar idag. Dom små raringarna kastade en snöboll på bilen. Jag körde försiktigt förbi skocken av ungdomar och … pang! Jag funderar om någon skjuter på bilen. Men ser spåren efter en snöboll full med grus.
Sist det här hände, hemma i hålan där jag bor, så träffades en lykta på bilen och jag fick åka till verkstad. Skrattade inte ett dugg när räkningen skulle betalas.

Nu tvärbromsade jag bilen och gick ut och frågade vad dom sysslade med.
Det var inte vi, svarade dom. Det var dom där borta.
Jodå, jag kastade mig in i bilen och åkte efter gänget som stod en bit längre bort. Frågade vad dom hade för problem eftersom dom kastar snöbollar på min bil. Jag var beredd på att dom skulle be mig dra åt… Men dom såg bara storögt förvånade ut. Men skyllde också på några andra ungar som hunnit undan.
Det är nog dumt att skälla på ungar som inte kastat snö. Så jag fick nöja mig med ett halvilsket förmaningstal. Jag såg ju inte vem som kastade den jävla snöbollen. Men förbannad var jag!

Sen funderade jag på om det var lite överdrivet. Ungar har väl alltid kastat snöbollar…osv.

När jag körde in på parkeringsplatsen vid djurkliniken kommer en kvinna fram till mig och frågar om jag fick tag rätt person. Hon hade sett allt. Blev själv förbannad och tänkte på sin nylackerade bil.
Jag skulle ha jagat ungen, sa hon. Jag har en 15-åring hemma och du ska veta att han får känna att han lever ibland. Man ska inte tåla vad som helst.

Kanske inte var så överdrivet ändå.
Eller…?

Kommentarer

Postat av: rita

Publicerad 2006-01-25 19:32:58

Om snöbollen träffat rutan, så du inte såg vart du körde,,, kan bli farligt!
Hoppas din Mumma blir frisk! (med eller utan hästskit).

Postat av: Darkangel svarar Rita

Publicerad 2006-01-25 20:00:36

Det hade varit elände.
Då hade jag kunnat köra på ungarna. Hemska tanke.

Mumma föröker hela tiden kurera sig själv med hästskit. :)

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-01-25 20:07:38

Det är aldrig fel att reagera. Tyvärr är det väl så att många inte bryr sig. Då blir det fel...

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-01-25 20:13:13

Ja, visst är det många som inte bryr sig.
Ungdomarna blev ju inte särskilt arga på mig.

Postat av: Mocca

Publicerad 2006-01-25 20:43:15

Inte det minsta överdrivet. Tycker det var bra att du gick ut och sa till. Fler borde våga säga till!

Postat av: Mr.D

Publicerad 2006-01-25 22:40:15

Skottpengar på snöbollskids!! "Kill them all and let God sort them out!" :P

.D

Postat av: Bambi

Publicerad 2006-01-25 23:03:03

Helt rätt!! Det kan faktiske lätt ske en olycka, man "hoppar" ju till och kan både köra över eller hamna i diket..

När det hände mig, blev jag både så rädd o så fruktansvärt arg, så jag ställde mig på bromsen gick ur bilen och gapade som... ungarna försvann illa kvickt.

Storebror+ hans kompis som var med i bilen sprang efter och medd. barnen att det var bäst de aldrig gjorde om det, för så skulle den total tokarga mamman polisanmäla :-)) Bambi med röda horn :-)

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-01-25 23:20:20

Mocca: Jag skulle ha skrikit högre. Var nog lite mesig! :)

Mr.D: Jag var mycket mesig märker jag. Skottpengar! Yes! :)

Bambi: Vad underbart att ha egna barn som kan rusa ut och skrämma kidsen lite! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela