Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Tränar inte

Publicerad 2006-01-11 01:12:41 i Dagens,

Träningen ligger nere nu också. Att åka till gymmet och träna finns inte på min karta just nu.
Helt fucking omöjligt att göra det.
Men promenader är grymt nyttigt. Det säger alla. Som inte är ute och promenerar själva. För vi som gör det vet ju hur kallt det är att vara ute i timmar varje dag den här årstiden.
Jag fryser som en hund. Inte som en lapphund. För min lapphund fryser inte alls. Hon stortrivs!
Men nyttigt är det nog ändå. Hjärnan får stora doser av heroin varje gång jag går ut i solen. Heroin? Nej, amfetamin var det väl?
Oxytocin? Nej det får man visst överdos av när man ammar.
Vad fan heter det då? Serotonin? Blev det rätt nu?

Pigg ska man bli av promenader i frisk luft. Jag blir mest trött. Vill sova när jag kommer hem.
Jamen hunden blir pigg i alla fall.

Dessutom kan jag äta choklad utan att gå upp i vikt.
Visste väl att det fanns något som var bra med promenaderna.

Kommentarer

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-11 11:03:12

Det kan inte alls vara bra med långa promenader. För när jag gått ett tag så blir jag så darrig. Till sist känns det som om jag ska bli tvungen att krypa sista biten hem. Eller bara lägga mig ner på vägen eller gatan och skrika. Fast jag orkar inte skrika ens när jag skakar.

Och det är inte kyla jag skakar av. Har inte frusit mer än en enda gång denna vinter. Jag skakar av blodtrycksfall. Kanske jag skulle ha choklad med mig när jag är ute?!

Tror inte att hjärnan får något när den är ute med mig. Tror istället att kroppen eller uteluften stjäl nåt från mig. Orken och blodsockret till exempel.

Nja, något som är bra med promenader... Nä, livsfarligt är det. Tänk om jag kryper hem och blir överkörd mitt utanför huset. Eller om jag lägger mig i en snödriva i skogen och ingen kommer och går förbi där. För hundarna sitter troget kvar vid mig. De lämnar mig inte och går hem och larmar. Det är ju mattes hundar. Stannar matte så stannar hundarna!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela