Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Veterinärer eller läkare

Publicerad 2006-01-23 21:57:25 i Dagens,

Min stackars hund är satt på svältkur igen. Inte bra alls i sin magsjuka. Hon tål inte ens ris.
Nu fick jag ett tips från Ylle om att ge henne Canikur.
Jag ringde till djurkliniken i Hudiksvall och frågade om fler tips. Dom gillade också Canikur så då provar vi det. Eller rättare sagt Mumma får prova det.

Jag älskar djurkliniken i Hudiksvall! Ska skriva det en miljon gånger på bloggen. Kan aldrig upprepas nog ofta.
Om min läkare på vårdcentralen slutar så ska jag ansluta mig själv till djurkliniken i Hudik. Vår favoritveterinär kan bli min läkare också. Det klarar hon säkert med glans.
Jag åker gladeligen 12 mil bara för att få min hund vaccinerad. Även om det finns en djurklinik på betydligt närmare håll. Men jag gillar dom inte. Hundkvackarna som finns i Sundsvall alltså. Vill inte att dom ska röra min sötis.
När Hudik föreslog att jag skulle komma in och köpa Canikur övervägde jag faktiskt att göra det.
Sure, jag åker gärna 12 mil bara för att köpa piller till hunden!
Men jag behärskade mig.


Kommentarer

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-24 00:23:21

Jag kastrerade Bortbytingen på djurkliniken i Sundsvall... bra bemötande och inget tjafs med något. En norsk veterinär var det...

Varför är alla så sura på djurkliniken?

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-01-24 23:41:08

Jag håller med dig .. när man väl har hittat rätt så ... är det rätt.

Jag är oerhört tacksam .. min bästa vet .. som jag skulle kunna anförtro mig själv till oxo .. huserar 20 minuter buss från dörr till dörr ;-) (inget körkort, ingen bil) Det är kalas.

Tala gärna om hur Canicur fungerar ... fö rjag har massor hemma. Just in case... jag hade ett gäng dåliga magar här för någon månad sen.

*kram*

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-01-25 20:20:15

Nina på Johangården: Det har varit mycket tjafs där. Kanske fungerar bättre nu.
Men jag blev så less!
Min förra hund blev svårt sjuk. Så vi bodde nästan på djurkliniker ett tag.
Sundsvall jävlades alltid.
Hudik var som en dröm då!

MyyZz: Det verkar som det fungerar bra! Nu har jag köpt en kartong till. Att ha på reserv.
Jag såg att det fanns för katter också.:)
Dessutom smakade det otroligt gott för Mumma!
Hon var lycklig när hon fick sin medicin. Det är ovanligt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela