Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Äntligen kväll

Publicerad 2006-07-18 20:28:10 i Min hälsa,

Äntligen kväll igen. Bästa tiden på dygnet. För nu får jag snart gå och lägga mig.
Grannen är ute med hunden på en kvällspromenad i den hemska blåsten. Så fort dom har promenerat klart, och grannen gått hem, ska jag kasta mig ner i sängen och kolla på halvdålig sommar-TV.
Morden i Midsomer och Snuten i Hollywood 2 ska jag titta på ikväll. Det är bara godispåsen eller chokladkakan som saknas.

Det är nog inte riktigt normalt att man längtar så mycket efter att få gå och lägga sig. Spelar ingen roll att jag inte kommer att somna förrän vid 3-tiden i natt det är ändå underbart att få vila i sängen.

Är nog inte friskt att det första jag tänker när jag vaknar på morgonen är att jag önskar att det var kväll så jag fick sova igen. Jag är kroniskt trött. Jag vill bara sova.

Det är därför jag längtar efter regniga dagar. För då är det okej att lägga sig och vila en stund på dagen fast det är sommar. Det är okej att läsa en bok och sova en stund.

Men är det sol måste man ju vara ute. Och göra något… ja, nyttigt. Rensa ogräs eller måla huset eller nåt sånt. Bah… Jag vägrar i sommar.

Jag vill stanna i sängen. Jag vill inte ens sola. Det går utför med mig.

 

Kommentarer

Postat av: annalena

Publicerad 2006-07-19 09:06:12

Visst är det skönt att ligga i sängen och kolla film. Som du mår nu , mådde jag för ett par år sen. Sommaren kan vara riktigt hemsk om man inte mår så bra. Man har så höga krav på sig då.
Min man gick igenom en stamcellstransplantation i våras så han måste undvika solen och det är ju inte så lätt i år när solen lyser som den aldrig gjort förr.
Ha det gott och ta vara på dig.
AnnaLena

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-07-19 21:02:18

Du har helt rätt.
Jag orkar inte med krav just nu. Vill bara ta det lugnt.

Postat av: Li

Publicerad 2006-07-20 12:10:08

Jag är precis likadan. Jag vill bara sova. Dygnet runt.

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-07-20 22:20:57

Jag drar ner rullgardinen och låtsas att det regnar ute. Och sover bort sommaren. Nästan...

Postat av: Malin

Publicerad 2006-07-21 10:11:22

Det skulle lika gärna kunnat vara jag som skrev dina ord! Jag känner precis likadant och trodde att jag var ensam om det! Tack!

Postat av: Darkangel svarar Malin

Publicerad 2006-07-21 17:34:52

Du är inte ensam. Och jag har faktiskt sovit nästan hela dagen idag. Det var gudomligt skönt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela