Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

I sommargrönskan

Publicerad 2006-07-31 03:48:35 i På utflykt,

5495

Jag blir så glad över att man använder Herrgården till något så skönt som en konsert. Den står ju tom nu. Det var längesedan skogsbolagets chefer hade det som en personlig förmån att få bo i Herrgården på somrarna. Och det var mycket längesedan människor bodde där året om.

Nu står huset tomt och används möjligen till någon konstutställning en gång på sommaren. Vi har märklig respekt för skyltarna vid grindöppningarna där det står att tillträde är förbjudet. Jag går aldrig in på området under sommaren. Sent på hösten och över vintern brukar vi gå där. Jag har ju fotograferat Herrgården ur alla vinklar och lagt ut bilder på bloggen.
Hela området är som en underbar park och jag har så många gånger velat packa picnic-väskan och kliva ut på gräsmattan och sätta mig och njuta. Idag fick vi göra det. Jag hoppas att det blir fler gånger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela