Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Känguru leder

Publicerad 2006-07-15 09:42:42 i Dagens,

Idag ska vi äta på min favoritrestaurang.
Jag bor ju in the middle of nowhere men på sommaren gäller inte det.
Vi har tre bra restauranger öppna alldeles i närheten av där jag bor. Nu äter vi oss genom menyerna. Mycket fisk förstås. Vi bor ju vid havet.
Men min favoritmaträtt är kängurufilé. Delägaren och kocken på en av restaurangerna kommer från Australien. Så nu äter vi kängurufilé. Det är fantastiskt gott! Svårt att jämföra med något annat kött. Smaken är mycket speciell. Australiskt starköl till, förstås. Mums!

Men idag tror jag att jag väljer fisk. Åt Scampi igår och det var väl sådär. Ingen höjdare.

Får väl bli lax idag då.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2006-07-16 09:09:58

Oj vad coolt med kängurukött! Vart ligger restaurangen? Man kanske ska ta en sväng förbi nån gång

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-07-17 13:07:58

Du får åka till Galtström. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela