Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Många mord

Publicerad 2006-07-10 02:59:24 i Böcker,

Jag har inte orkat skriva i bloggen på ett tag.
Solen och värmen gör mig helt slut. Har ingen energi på kvällen.


Men jag har läst några bra böcker.

Nu är jag inne på slutet av Jeffery Deavers bok Det tolfte kortet.
Jag gillar de böcker där han skriver om kriminalteknikerna Lincoln Rhyme och Amelia Sachs. Ett annorlunda par som löser svåra kriminalfall. Lincoln Rhyme sitter i rullstol, förlamad efter en olycka på en brottsplats.  


Har även läst några böcker av Donna Leon.
Handlingen utspelas i Venedig där Kommissarie Brunetti och hans medarbetare löser olika fall. Jag har läst Dödlig dos och Mord i natten. Nu har jag boken En ädel död kvar.

Åh, vad jag är förtjust i hennes böcker. När jag läser hennes böcker känns det nästan som om jag förflyttats till Venedig. Jag plockade fram fotografierna från min resa till Venedig. Det var längesedan jag var där. Men jag vill nog gärna åka dit igen. Någon gång.

 


När jag läst klart Jeffrey Deavers bok ska jag läsa At Risk av Patricia Cornwell.
Den boken handlar inte om Scarpetta & co. Men den kan ju vara bra för det.

  

Kommentarer

Postat av: Ediets

Publicerad 2006-07-10 11:28:20

Vad roligt att se att du tittat in här igen och hoppas att energin kommer tillbaka till dig snart!

Sommar och deckare är en oslagbar kombination - ska införskaffa mig ett gäng pocketdeckare själv nu, så att jag har några smaskiga fall att frossa i på semestern. :)

Postat av: Bambi

Publicerad 2006-07-10 15:05:38

Kul att du är tillbaka!

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-07-10 19:41:22

Välkommen tillbaka
Jag gillar också deckare, särskilt på sommaren. Men frågan är varför mord är så intressant den årstiden...helt sjukt ju :O)

Postat av: LB

Publicerad 2006-07-10 20:02:09

Vet precis hur det känns att inte ha nån energi på kvällen, jag är precis likadan...
Kl är bara åtta och jag har starka funderingar på att lägga mig o sova. Om jag ska vara ärlig så ligger jag redan i sängen. :)

Postat av: Cornelia

Publicerad 2006-07-16 22:13:23

Donna Leon gillar jag också. Venedig-miljön och Brunetti och att de alltid tar ett glas vin. Gott och mysigt!

Postat av: SoP

Publicerad 2006-07-17 02:07:46

Hennes bok ( PC) om Jack the Ripper är väldigt intressant- o otäck också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela