Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Sola och blogga

Publicerad 2006-07-28 06:51:05 i Dagens,

Det är visst inte meningen att jag ska blogga i sommar.
När jag sjösatte min lilla båt så knäckte det till i nacken och nu har jag så ont att jag knappt kan existera. Jag är tjurig och skulle ha i båten även om jag inte orkade. Det är inte så bra att vara dumtjurig om man ska vara rädd om rygg och nacke. Men är man inte det så får man ju inget gjort.


Hade också glömt hur slitsamt det är att sola på klippor.
Sen jag fick stugan brukar jag lyxsola. I bekväma stolar. Korta stunder. Sitter i skuggan när det blir för varmt. Går in och vilar när jag blir less. Fixa mat och fika. Jag rör mig mycket hela tiden.
Men det är annat när man solar seriöst på klippor eller en badstrand. Fan så obekvämt det var.
Efter två dagars solande på klippan var jag helt slut. Hela kroppen värker. Inget för mig nu.
Men nu regnade det igår så jag får väl se hur det blir med solandet i fortsättningen.
Måste man sola förresten?

Kommentarer

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-07-28 09:41:31

Nähä... jag har slutat sola!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-07-28 11:54:21

Så skönt! Jag kanske slipper det i fortsättningen då. :)

Postat av: Random

Publicerad 2006-07-28 11:58:07

Det enda man kan kräva av en människa är väl att hon inte ska prata skånska? Resten är nog valfritt.

Postat av: Rita

Publicerad 2006-07-28 15:02:16

Många år sen jag slutade sola, tror inte det är så nuttigt. Å andra sidan röker jag som en skorsten. Kallas det dubbelmoral?
Random så kloka ord! *skrattar*

Postat av: Random

Publicerad 2006-07-28 17:58:46

Rita: Dubbelmoral måste ju vara dubbelt så bra som moral?

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-07-28 19:32:21

Nej du behöver inte sola. Du får färg av att bara vistas utomhus. Förr låg jag och pressade och pressade. Men jag är lika brun nu fast jag bara är. Har försökt att tala om det för yngsta dottern, för hon kan ligga i timmar, men bryr hon sig? Nej!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-07-29 02:08:00

Random: Du är rolig du! :)

Rita: Jag har svårt att låta bli att sola. Fast jag inte trivs med det längre.

Gunnel: Jag blir helt knäckt av att ligga och sola i timmar. Måste sluta med såna dumheter.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela