Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Fisk är gott

Publicerad 2006-06-01 05:52:40 i Dagens,

Det är förvånansvärt många som tror att jag inte kan laga mat. Jag måste se sån ut?!
Att jag inte gillar att laga mat just nu är en annan sak.
Kul med människors uppfattning om en själv.

Sanningen är att jag kan laga mat hyfsat bra. Kan baka också.
Är inget hemmafruämne men jag fixar matlagning.

Men häromkvällen fick vi strömming av en granne som fiskat. Han hade fått så mycket strömming att han inte visste vad han skulle göra med all mat.

Jag blev skitstressad. Vad fan gör man med all strömming? Jag kan inte rensa fisk. Det är pinsamt!
Strömming är väl inte så svårt att rensa men… Nej, det fick grannen göra.

Jag bor vid havet och är van vid att äta fisk. Men kan inte rensa fisk. Ha! 

Jag fiskar inte själv. Men borde kunna ta hand om fisken.
Har folk rätt om att jag inte kan laga mat? Nej! Måste hitta någon som kan lära mig att rensa fisk.

Sen ska jag slå omgivningen med häpnad.


Kommentarer

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-06-01 09:56:06

Jag kan rensa strömming!

Och laga till den.

Däremot är det värre med att äta den, inte så att jag inte gillar den... jag och magen är inte överens om huruvida det är bra med fisk eller inte. Magen gör uppror mot fisk och säger att det är äckligt... men jag gillar fisk.

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-06-01 20:52:22

Äh...har du en granne som kan rensa så låt honom göra det. Huvudsaken du kan laga den. Strömming är gott. Tänk...nystekt strömming på en smörad hårdmacka...mmmmmuuuuummmmssss

Postat av: Excessa

Publicerad 2006-06-03 23:15:56

Stekt strömming med löksås.. mmmm..
Kan inte heller rensa fisk.. fast jag tror jag ska kunna.. lärde mig nog det på Hemtekniska kursen jag gick för en halv evighet sen..
Nej du, det är lika som med bär, sylt o saft.. finns på affären att köpa.. :-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela