Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Värmen håller mig vaken

Publicerad 2006-06-14 03:19:42 i Dagens,

Vilken rekordvärme det har varit idag!
Jag är nockad av värmen. Var inte förberedd.

Vi hade som mest 32.5°C i skuggan. Hur varmt det var i solen vill jag inte ens tänka på.

Jag var så dum att jag åkte hem från stugan.
För att upptäcka att det var 30°C i mitt sovrum. Men helvete vilken plåga.
Jag låg ute i hammocken för att få lite svalka men det var ju lika varmt där.

Nu är klockan över 3 på natten och det är fortfarande varmt ute.
Vi har 22°C ute och jag har 26°C där jag ska sova. Jag kan inte sova när det är så varmt. Känns som jag ska kvävas.

I år hade jag bestämt att jag inte skulle lida igenom en enda varm natt hemma på sommaren. Jag skulle köpa en luftkonditioneringsapparat. Ha! Jag hann inte.

Och hjälp så dyra dom prylarna är. Snälla Rusta, sälj en billig apparat till mig!

Är det någon som vet var man kan köpa en luftkonditioneringsapparat hyfsat billigt så skriv gärna till mig.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2006-06-14 17:55:45

de är dyra de små rackarna. Såg att de låg på runt 5000 spänn på Bauhaus.
Jag tror på konsten att vänja sig vid värmen. Tyvärr hinner man inte göra det innan det är vinter igen ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela