Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Blommor i mängder

Publicerad 2006-03-30 03:25:09 i Dagens,

Jag har köpt så fina blommor. Nya blommor i glada färger som passar i mina välstädade Ajaxdoftande rum. Några nya fina ytterkrukor i vårens härliga färger fick slinka med också.
Och en fräsch bukett tulpaner i blandade färger.

Jag tänkte göra något fint blomarrangemang nu före påsk.
Det finns hur mycket som helst att välja på i blomsteraffären.
Jag gick runt och tittade idag för att få inspiration. Kvinnan som jobbar i affären snodde ihop fina påskarrangemang hur snabbt som helst. Färgglada blommor i en fin skål, några kvistar och lite pynt. Enkelt men mycket effektfullt. Och mycket dyrt!

Så därför tänkte jag fixa något själv. Idag fick jag kortslutning i hjärnan av alla valmöjligheter. Jag behöver mer tid och mer inspiration.

Har ni några bra tips?

Kommentarer

Postat av: Danne

Publicerad 2006-03-30 08:52:29

Vad ljust och fint du har fått det!

Postat av: Xanthopteryx

Publicerad 2006-03-30 10:55:09

Arbeta med långvariga blommor, och inte snittisar, tycker jag. De är så förgängliga...
Nu är det i och för sig i enaste laget att köra helt fgrån början om du vill ha till poåsk, men lökar är alltid trevligt att jobba med. Skaffa en höd med olika varianter och pilla ner i en VID kruka.
Detta ger även en liten överraskningseffekt eftersom man inte vet exakt hur det kommer se ut när det är klart.
Orkidé-arr är trevligt också, fast där tycker jag man skall skippa de vanliga tråkiga Phalaenopsis och satsa på de andra vackra varianter som finns. Särskilt dme med mindre blommor.

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-03-30 13:26:31

Oj, du har börjat med vårstädningen. Jag blir så inspirerad och ska nog också sätta i gång....bara jag blir bättre. Jag bestämmer att det ska ske på måndag:-)

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-03-30 14:47:43

Så du har vårstädat. Vad duktig du är. Jag kommer aldrig till skott att göra det.

Postat av: Hundskolan

Publicerad 2006-03-30 20:42:21

Hejsan!
Hittade av en slump din sida i cyberrymden när jag sökte på Barbro Börjesson. Jag är jäteintresserad av att gå kurs hos henne om hon nu håller i några, men jag lyckas inte hitta henne på nätet mer än hennes litteratur..
Du har möjligtvis inte någon aning om hur man kan få tag på henne?
MVH Åsa

Postat av: Darkangel svarar Danne

Publicerad 2006-03-31 00:21:35

Nu är det slut med blåbärsbloggen! :)

Postat av: Darkangel svarar Xanthopteryx

Publicerad 2006-03-31 00:24:26

Låter som ett bra förslag!
Köpa lökar och plantera i en kruka klarar jag av. :)

Postat av: Darkangel svarar Anne-Maj

Publicerad 2006-03-31 00:25:51

Jag brukar inte ha någon stor vårstädning men nu är det nödvändigt. Får väl ta lite tid. :)

Bli frisk nu!

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-03-31 00:27:41

Det är inget jag brukar ägna särskilt mycket tid åt.
Men det ena gav det andra... :)

Postat av: Darkangel svarar Åsa

Publicerad 2006-03-31 00:33:38

Hon brukar ha kurser på Brukshundklubbarna ibland.
Har du provat att söka där?
Det är vad jag kommer på nu. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela