Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Feg bloggare

Publicerad 2006-03-08 13:04:08 i Dagens,

Nu läser jag andras bloggar så intensivt att jag inte hinner uppdatera min egen blogg.
Jag läser mina favoriter. Som vanligt!

Jag söker även efter nya bloggar och hittar så många som jag vill läsa att jag nästan får ”kortslutning” i hjärnan.
Dags att jag skriver några kommentarer på dom bloggar jag besökt nu, tänker jag.
Och nu menar jag positiva kommentarer. Några vänliga ord. Eller en kul kommentar.

Men då blir jag lite feg. Jag blir en riktigt stor fegis! Fortsätter att ”smygläsa” bloggarna.
För ”alla” har ju minst trettioåtta kommentarer på varje inlägg.
”Alla” skriver så bra att jag…
Ja, vadå? Ska jag sluta skriva för att andra skriver bättre?

Var kom den här fegheten ifrån helt plötsligt?
Är det bara jag som smygläser bloggar?

Dags att jag slutar med det nu.
Knappast någon som biter mig om jag skriver en vänlig kommentar.
Eller…?


Andra bloggar om: blogg, bloggare, kommentarer, feg, smygläser

Kommentarer

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-03-08 13:46:50

Du får gärna smygläsa min blogg i forrtsättningen:-)Inte ska du behöva kommentera! Jag gör samma sak.

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-03-08 15:30:27

Jag smygläser oxo en hel del ...

Och ... ja jag har ju 78 svar på alla mina inlägg .. ehhh not ... men å andra sidan har jag inte bloggat sex på ett tag heller ;-).......

*kram* fortsätt smygläsa du ... :-)

Postat av: moni

Publicerad 2006-03-08 15:38:12

Å nej då, du är inte ensam...
Jag "smygläser" oxå en hel del bloggar. Vissa för att man känner att de redan har en kompis-bloggar-krets med intern jargong. Då blir jag för blyg för att kommentera. Ibland kommer jag inte på nåt smart och då avstår jag oxå. Och ibland vill jag helt enkelt bara bli under hållen *skratt*. Men det är snålt kanske?

Postat av: Danne

Publicerad 2006-03-08 15:55:12

Jag läser väldigt många jag också - fast vissa mer än andra.
När jag ser att kommentarerna som andra skrivit innan jag tänkt avge en kommentar är bra och säger det som jag ville ha sagt så brukar jag inte skriva någon.

Sen läser jag vissa mer än andra och det är väl mest på de jag läser mest som jag kommenterar på.

Postat av: Nini

Publicerad 2006-03-08 16:10:08

Du, det är helt ok att smygläsa utan att kommentera. Eller så kommenterar man utan att egentligen säga nåt ;)

Postat av: Nea

Publicerad 2006-03-08 17:03:10

Tro mig, du är inte ensam! I stort sett alla bloggar jag läser smygläser jag.. Bortsett ifrån din och syrrans.. Men man känner att ibland så har man så mycket man vill säga till den personen som har skrivit i bloggen att det bara kommer att bli dumt om man skriver en kommentar...om du fattar vad jag menar? :)

Postat av: Humlan

Publicerad 2006-03-08 17:25:44

Jag smygläser också och har svårt att skriva nåt. Min blogg läser nog inte många för det är väldigt lite kommentarer nuför tiden. Eller också har folk helt enkelt tröttnat på mina upprepningar. Men det struntar jag i. Jag skriver för min skull inte för någon annans.

Postat av: Mocca

Publicerad 2006-03-08 17:48:39

Det klart att man får smygläsa bloggar. Jag har ngr som jag brukar kika in på varje dag, men som jg aldrig kommenterar på, men det beror nog mest på att jag aldrig fått ngn respons på min kommentarer, och det känns trist.

Postat av: flasknosen

Publicerad 2006-03-08 18:17:31

Jag läser mycket utan att alltid kommentera. Har jag inget att tillägga är jag (hrm) oftast tyst.

Postat av: Li

Publicerad 2006-03-08 19:09:26

*Li går förbi* ;)

Postat av: Evelina

Publicerad 2006-03-08 19:55:59

Ingen har bitit mig än! ändå skriver jag halvt onödiga inlägg med massa smileysar i nästan varje blogg jag läser:)
Men du kommenterar ju o_O och bra också

Postat av: Kimmi

Publicerad 2006-03-08 21:21:05

Kommentera får man väl göra när man själv vill...och nej, andra skriver inte alls bättre än du, för du är du och du skriver på ditt sätt. Basta!

Postat av: LB

Publicerad 2006-03-08 23:14:57

Jag är precis som du, nästan lite rädd. Såg att det redan var 12 kommentarer här och tänkte- vad gör mitt inlägg för skillnad? Så tänker jag allt oftare... :(

Nåja, jag kan ju berätta att jag följer din blogg iaf! :)
Kramen

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-03-09 01:20:15

Anne-Maj: Tur! :)
För jag läser din blogg. Och vågar kommentera!
Utan problem!

MyyZz: Jag tassar alltid runt i din blogg när du sover!
Läser allt, vare sig du skriver om sex eller inte. :)

Moni: Bra sammanfattning av vad jag menar i mitt inlägg!
Vi är nog ganska många som gör likadant.

Danne: Jag måste erkänna att jag blir extra feg när jag kommenterar "nya" bloggar i Blogspot.com.
Och det är så otroligt dumt!
Jag har kanske fler favoriter där än i mitt nuvarande blogghotell.
Men jag var inte med där från början...Ah...
Nu ska jag sluta...!
Och jag läser din blogg varje dag!
För att jag vill!

Nini: Tack!
Det var kloka ord!
För visst är det så. :)

Nea: Jadå, jag fattar vad du menar! :)
Men visst kan du väl sluta smygläsa nu?!
Jag blir ju bara glad och varm av alla fina kommentarer från dig :)

Humlan:
Ännu en som smygläser! Ajaj, vännen!
Men visst fortsätter vi att skriva ändå!

Mocca: Jag har liknande erfarenheter.
Ah, det har väl alla.
Men egentligen handlar det oftast om min egen osäkerhet. Min dåliga självkänsla som kommer fram ibland.
För jag ser ju så lätt hur många som älskar din blogg! (jag trivs ju själv så bra där att jag fastnar ibland)
Men det är så lätt att ge andra tips...

Flasknosen: Ibland hinner man ju inte kommentera! Och vi skriver ju på våra egna bloggar.
Det fortsätter vi väl att göra va?! :)

Li: Hej Li! Känns bra att du är här. :)

Evelina: Kloka ord från dig! :)
Det är ju helt rätt inställning.
Jag gillar det!
Jag använder också smileys. Oh, ja! :)

Kimmi: Visst får man kommentera när man vill!
Du har som vanligt rätt!

Men jag bjuder på mina hjärnspöken idag!

LB: Du tänkte nästan likadant som jag gör ibland. Men bara nästan...
För du skrev ju en kommentar.
Och jag blev glad! :)

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-03-09 11:22:38

Jag läser lite här och lite där men har inte alltid något vettigt svar och då blir det heller ingen kommentar. Vill ju inte bara humma och mumla... bara för att säga nåt.

Postat av: Darkangel svarar Nina på Johangården

Publicerad 2006-03-09 11:33:43

Samma här!
Men ibland blir jag själv glad över att någon bara hummar lite.
Jag tänker att det är kul att den personen ändå läser mitt eviga malande om sjukdomar... eller vad det nu kan vara.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela